VVS 2 op werklust en wilskracht verslagen

2802RZ
GOUDA
tel. 0182-515804

Afgelopen zaterdag heeft VVS 2 volledig terecht verloren van een hard werkend en effectief ONA.  Een supporter met een blauw/wit getinte bril zou kunnen zeggen dat VVS 2 het zelf heeft weggegeven en gezien de knullige tegendoelpunten is dat wellicht ook waar. Echter tegen de vechtlust en wilskracht van ONA voor een goed resultaat kon VVS 2 te weinig tegenover stellen. ONA was de terechte winnaar na 90 minuten.

VVS 2 begon uitstekend met twee doelpunten in het eerste kwartier van Rob van Woerkom. De tweede goal was van een soort ibrahimovic goal (Ajax – NAC augustus 2004 op youtube) waarbij Rob al slalommend langs de tegenstanders het doel wist te vinden. Hierna dacht VVS 2 er te gemakkelijk over waar ONA juist een stapje extra ging zetten. Schoonhoven ging mee in het spel van lange ballen en duels en verzaakte het eigen spel te spelen waardoor ONA een veldoverzicht kreeg. Als team werd er te weinig vooruit verdedigd en iedere tweede bal was voor ONA. De eerste tegen goal van ONA was van uitzonderlijke kwaliteit, deze verdween voor Jaysey buiten bereik in de kruising. De gelijkmaker ontstond uit de omschakeling na een matige opbouw.

Met een gelijke ruststand werd de kleedkamer opgezocht en na de warme thee werd er met goede moed aan de tweede helft begonnen. VVS 2 was even de bovenliggende partij en creëerde een aantal kansen. Het was wellicht wachten op de voorsprong voor VVS 2 want ONA kon geen vuist maken voorin en Schoonhoven kreeg een aantal mooie mogelijkheden. Totdat binnen een tijdsbestek van 5 minuten zowel de verdediging als de keeper opzichtig de fout ingingen bij bijna identieke situaties. Eerst werd er onvoldoende rugdekking gegeven bij een crosspass waarna Jaysey onnodig ver uit zijn doel kwam en het voor de aanvaller van ONA eenvoudig was om te scoren. De tweede situatie was bijna identiek. En ineens stond het 4-2 voor ONA. Helaas moest Hamza hierna uitvallen met een lies blessure en met 10 man speelde VVS 2 zijn beste periode. Het ging weer combineren en de vrij man werd beter gevonden. Na een fout in de verdediging maakte Rob van Woerkom zijn hattrick compleet. VVS 2 zette nog aan maar het slotoffensief kwam te laat voor een gelijkspel.

VVS 2 staat weer met beide benen op de grond, een goede les voorafgaand aan de laatste vier wedstrijden in deze halve competitie. Volgende week is VVS 2 vrij. 19 November a.s. wacht de thuiswedstrijd tegen IJFC 2 wat goed in vorm is.