Goed begin voor VVS 2

IJFC 2

Schoonhoven 2

Robbin de Lange (intikker)
Assist: Jordi de Rek
Robbin de Lange (afstandschot)

6 september 2022 20:30

Sportpark Groenvliet
Heemradenlaan 13
3403NK
IJSSELSTEIN UT
tel. 030-6887646

Gisteravond speelde VVS 2 een oefenwedstrijd tegen IJFC 2 in IJsselstein. Op het Hofland werd op hetzelfde moment VVS 1 – IJFC 1 gespeeld waarbij VVS 1 met een 2-1 eindstand de overwinning binnen haalde. In IJsselstein won ook VVS 2 overtuigend met 0-4 en daarmee werd een goede basis gelegd voor de komende wedstrijden.

De wedstrijd tegen IJFC 2 betekende voor Schoonhoven de tweede oefenwedstrijd in de voorbereiding op de competitie. Een tweetal weken eerder werd met een samengesteld elftal van spelers uit diverse teams gespeeld tegen en verloren van Be Fair 2. Het was toen nog allemaal onwennig en erg rommelig vanwege de vele wissels. Nu stond het team beter in de organisatie, conditioneel is er flinke slag gemaakt en de balbehandeling was redelijk op orde. Er moet nog zeker veel geschaafd worden maar de basis begint op orde te komen.

Het begin van de oefenpot was voor IJFC wat direct haar aanvallende intenties toonde met sterk opkomende backs en veel wisselingen op het middenveld. VVS 2 had het hierdoor even lastig in de beginfase om de organisatie goed op orde te krijgen. IJFC drong wel aan maar tot grote kansen leidde dit niet. VVS2 stond goed en kreeg langzamerhand steeds meer vat op het positiespel van IJFC. Het middenveld met nieuwkomer Orfan, de jonge maar ervaren Anouar en de teruggekeerde Daniel waren sterk in de duels. In de omschakeling werd VVS 2 steeds dreigender. Daarbij kreeg Jordy een aantal mogelijkheden om te scoren. De voorsprong voor VVS 2 was een counter uit het boekje. In drie passes stond VVS 2 van de eigen verdediging voor het doel van IJFC en werd Robbin door een knappe pass van Jordy in staat gesteld de bal binnen te tikken. Hierna gooide VVS 2 de schroom van zich af en ging op zoek naar meer. Wederom was het Robbin de Lange die vanuit de stuit van ca. 30 meter hard en hoog diagonaal de keeper van IJFC het nakijken gaf. Een wereldgoal!

In de tweede helft werd er van keeper gewisseld en werd Mathijs vervangen door Jaysey. IJFC toonde direct haar intenties om de aansluitingstreffer te scoren. Het baltempo ging omhoog en de verdediging onder leiding van Nick moest aan de bak. De ingevallen Dahir begon wellicht wat ongelukkig aan de wedstrijd maar toonde karakter door uit te groeien als een van de verdedigende uitblinkers in de tweede helft. Samen met Rob, Ryan en Jorn wist VVS 2 IJFC in de beginfase van de tweede helft van scoren af te houden. De aanval met Mathijn, Daniel en Amin bleven gevaarlijk en maakten het de verdediging van IJFC erg lastig. Lopende spelers en snelheid in de aanval zorgde voor kansen aan VVS-zijde. Het was wederom Robbin die zijn uitstekende optreden beloonde met een hattrick door te scoren via een (van richting veranderend) afstandsschot. Langzamerhand vloeiden de krachten weg bij de spelers en de nodige wissels werden doorgevoerd. Ook keeper Mathijs werd nog ingebracht en was zelfs dicht bij een treffer. Zijn schot had meer verdiend. Het slotakkoord was voor de behendige Amin die knap door de verdediging van IJFC slalomde om de 0-4 te scoren. Niet veel later floot de uitstekende scheidrechter af.

Aankomende zaterdag speelt VVS 2 thuis voor de eerste wedstrijd in het bekertoernooi tegen WDS om 12:30 uur.