Ruime overwinning VVS 2 in Breda

DIA 2

Schoonhoven 2

22 oktober 2022 14:30

VVS 2 speelde gisteren in het vrije competitieweekend een vriendschappelijke wedstrijd tegen DIA (zondag 2e klasse) uit Teteringen. Teteringen ligt net ten noorden van Breda. DIA is de vereniging waar oud eerste elftal speler Joost Hagoort speelt. Met de onderlinge contacten van enkele spelers van het tweede was een afspraak voor een vriendschappelijke wedstrijd snel gemaakt. Voorafgaand aan de wedstrijd was er een gezamenlijke lunch beloofd maar dat bleef bij een, wel heer erg lekker, worstenbroodje.

Op een heerlijk en vlak grasveld werd er om 14 uur afgetrapt. DIA trok het initiatief naar zich toe met goed combinatievoetbal. Aan Schoonhoven kant was het wat onwennig. Net van een blessure teruggekeerde spelers konden minuten maken en een aantal spelers werd op een andere positie opgesteld. Het duurde even voordat VVS 2 grip kreeg op het spel van DIA. Guus bracht de openingstreffer voor VVS. Na een slim steekpassje van Daan was het Guus die in volle vaart op het doel van DIA afging en als overwinnar uit de een-op-een met de keeper kwam. Niet veel later kreeg Guus een tweede kans maar zijn vizier stond net niet op scherp. Jammer want met zijn oma uit Breda als supporter was een tweede goal de kers op de taart. Hierna werd het veldspel rommelig aan VVS-zijde met veel misverstanden en foutieve passes. DIA kreeg hierdoor twee mooie kansen maar kwam steeds net te laat om af te ronden. Zo werd er met een 0-1 stand de rust in gegaan.

In de tweede helft stond er een ander VVS 2 op het veld. Goed combinerend, hardwerkend en zeer effectief. Al snel wist Daan Riekwel te scoren na een goede pass van Rob van Woerkom. VVS was heer en meester en mooie aanvallen volgden in hoog tempo. Na uitstekend voorbereidend werk van Daniel van Ziel wist Jordy de Rek zijn eerste doelpunt van deze middag te scoren. DIA deed intussen iets terug via een schitterende goal die strak in de winkelhaak werd geschoten. Onhoudbaar voor Jaysey. VVS zette na de tegengoal aan en wist in korte tijd de score uit te bereiden. Nogmaals Jordy de Rek die hard en hoog binnen schoot. Daan Riekwel wist met nog twee goals een hattrick aan te tekenen. De laatste was een schitterende goal. Op aangeven van Jorn Vrijman wist Daan via een mooie volley de keeper van DIA te verschalken. Hierna was het uitspelen voor VVS. DIA ging nog op zoek naar een extra eretreffer maar wist niet door de goed georganiseerde verdediging onder leiding van Matjeu van Arkel en O23-speler Mateo den Besten heen te komen.

Volgende week start de competitie weer voor VVS 2 met een thuiswedstrijd tegen Spirit.