VVS 2 knokt zich naar gelijkspel

VV Haastrecht 2

Schoonhoven 2

Jordi de Rek (vrije trap)
... (scrimmage)
Jordi de Rek (vrije trap)
... (vrije trap)

2e klasse N

11 maart 2023 11:30

Sportpark Wilgenoord
Provincialeweg West 3
2851EH
HAASTRECHT
tel. 0182-501849

Na het slechte weer van de afgelopen week was daar opeens de zaterdag met ideale omstandigheden voor een lekker pot voetbal. Zelf op het doorgaans winderige Haastrecht veld stond nu een matig windje en met de zon in de rug werd er door bede teams om 11:30 uur aan de wedstrijd begonnen. Potjes tegen Haastrecht zijn altijd leuk, beide teams zijn over het algemeen goed aan elkaar gewaagd. Vandaag had echter na een goede 1e helft van Schoonhoven juist Haastrecht in het 2e deel de beste kansen. De eindstand van 2-2 werd door de ploeg uit Schoonhoven als een overwinning gevierd, met het vlees op de tanden werd de overwinning over de eindstreep getrokken.

VVS 2 begon scherp en goed aan de wedstrijd en kon in het eerste deel Haastrecht de wil opleggen. De voorhoede zette goed druk, het middenveld stond uitstekend gepositioneerd en de achterhoede was zoals altijd solide. Haastrecht probeerde het VVS lastig te maken in de opbouw maar daar voetbalde VVS zich redelijk onderuit. Het was dan ook niet verrassend dat de eerste grote kans na, een mooie solo van Mo Oualahou, door Jordy goed werd binnengeschoten maar helaas van de doellijn werd gered. Niet veel later bleek dat Jordy deze wedstrijd ‘on fire’ was want met een dwarrelschot al la Ronaldo verschalkte hij de keeper uit een vrije trap door hard en hoog in de rechter bovenhoek te schieten. Schoonhoven had de verdiende voorsprong te pakken en voetbalde de eerste helft goed uit. Alleen tegen het einde van de eerste helft kreeg Haastrecht nog twee mooie kansen. Eerst zorgde de lat voor Schoonhoven redding, de tweede kans werd van dichtbij in het zijnet geschoten. Het bleek een voorbode te zijn voor de tweede helft.

In de rust werd de moegestreden Guus vervangen door Ermin. Door het gebrek aan wisselspelers bij Schoonhoven wilde hij toch na zijn operatie deze week op de bank plaatsnemen. Direct zette Haastrecht druk en Schoonhoven kon met snelle counters nog voor gevaar zorgen. Maar de krachten vloeiden weg en het werd steeds lastiger om druk te blijven zetten. Hierdoor kreeg Haastrecht steeds meer ruimte en kon het zich naar hartenlust uitleven op de verdediging en het doel van Schoonhoven keeper Jaysey. Haastrecht trok de stand al snel in de 2e helft gelijk. Een hoge voorzet bleef hangen in het 16-meter gebied, in eerste instantie bracht Jaysey nog redding maar op de tweede inzet was hij kansloos. VVS zette weer aan en kreeg weer wat kansen, het spel golfde heen en weer en dat vergde veel van de spelers. Een curieus doelpunt van Schoonhoven zorgde voor een 2-1 voorsprong. Ermin kon niet meer bij de bal en raakte de bal met zijn hand, de verdediger van Haastrecht pakte de bal op omdat hij dacht dat de scheidrechter had gefloten maar die had aangegeven door te voetballen. Schoonhoven kreeg hiermee een makkelijke vrije trap. Van 30 meter was het opnieuw Jordy die met een dwarrelschot en de muur de keeper van Haastrecht in de luren legde. Ermin kan in de boeken voor zijn ‘hand’ige assist op Jordy. Hierna viel Ermin geblesseerd uit en werd vervangen door Mo Bahri. Niet veel later werd Mo Ouahalou gewisseld door Rob van Woerkom die zaterdagmorgen om 5 uur terug was gekomen van twee weken wintersport en op het laatste moment was opgetrommeld om te spelen.

De voorsprong van VVS 2 was het startsein van Haastrecht om nog meer naar voren te voetballen. Met veel werklust trachtte Schoonhoven dit te stoppen en af en toe een counter op te zetten, maar Haastrecht kreeg de overhand en ook mooie kansen. Een kwartier voor tijd was de terechte gelijkmaker voor Haastrecht een feit, ook uit een afstandsschot. De spelers van Schoonhoven rechtte nog eenmaal de rug en met veel werklust en strijd werd de wedstrijd uitgespeeld. Een resultaat dat door hard werken door het gehele team werd bereikt.

Volgende week speelt Schoonhoven een uitwedstrijd tegen WDS