VVS 2 scoort een zevenklapper tegen Haastrecht

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Onder een heerlijk zonnetje en in een aantrekkelijke wedstrijd scoorde Schoonhoven 2 een zevenklapper tegen Haastrecht. Daar zag het in het begin van de wedstrijd niet naar uit, want Haastrecht begon beter aan de wedstrijd dan VVS. Schoonhoven was niet fel genoeg en liet Haastrecht te gemakkelijk opbouwen en de bal rondspelen. Haastrecht had een overwicht maar drukte dat niet uit in kansen of kwam tot doelpunten. De spelers van VVS herpakten zich snel en na een mindere openingsfase klopte alles ineens wel. Linies compact op elkaar, fel op de bal en sterk in de duels. Menno den Haan, die een puike wedstrijd speelde, veroverde de bal op het middenveld en met een splijtende pass bereikte hij Yordi de Rek die hard en droog de bal achter de keeper van Haastrecht schoot. Schoonhoven bleef de druk erop houden en de snelle aanvallers zorgde voor veel gevaar in de omschakeling. In de 36e minuut was het opnieuw raak toen Rob van Woerkom met een mooie actie de doorkopbal van Guus van Asperen (voorzet van Ryan van Nieuwkasteele) bekwaam afrondde. Net voor rust was het aanvoerder en laatste man Nick van der Wiel die aan de basis stond van een comfortabele 3-0 ruststand. Nick veroverde de bal in de verdediging, combineerde met Daniel en kwam een op een met de keeper van Haastrecht. In de kluts belandde de bal vervolgens voor de schoenen van Guus die eenvoudig kon binnen tikken.

Na rust eenzelfde beeld. Schoonhoven had het beste van het spel. Haastrecht kon geen vuist maken en VVS combineerde er flink op los. In de 60e minuut mocht Ermin Begic invallen na een lange periode van blessureleed. Zijn eerste actie was direct goed. Een uitstekende voorzet op Guus, die bij de eerste paal de voorzet omzette in een mooi doelpunt. Dat was nog niet voldoende voor de gretige Ermin. Niet veel later werd Ermin neergelegd binnen de bekende lijnen en de toegekende strafschop werd onberispelijk binnen geschoten. Redouan Adoudy die ook weer van de partij was na een lange tijd niet te hebben gevoetbald mocht invallen en dat zorgde direct voor creativiteit en aanvallende impulsen. Schoonhoven kreeg diverse goede kansen maar kon de score niet verder uitbouwen. Totdat Yordi de bal onderschepte bij het uitverdedigen van Haastrecht en van 30 meter loeihard de bal in de winkelhaak schoot. Een goal die maar eenmaal in je voetbalcarrière maakt, gelukkig staat deze op beeld. De laatste goal kwam van de voet van de hardwerkende Daniel van Ziel. Ismail Aits M’hand was niet zelfzuchtig na een goed uitgevoerde corner en legde de bal slim terug waardoor het voor Daniel een koud kunstjes was om de zevenklappeer vol te maken.

Schoonhoven 2 speelde als team een uitstekende wedstrijd, met veel overtuiging en inzet legde het Haastrecht de wil op. Het deed aan klantenbinding richting het publiek door aantrekkelijk voetbal op de mat te leggen en mooie goals te scoren. Een mooie teamprestatie. De foto's volgen later, wedstrijd is nogmaals te zien op VEO.

Volgende week speelt VVS 2 om 11 uur zijn laatste wedstrijd van dit seizoen thuis tegen ONA om 11 uur.