Schoonhoven 2 maakt het verschil in de eerste helft

2802RZ
GOUDA
tel. 0182-515804

Door de vele afwezigen stond Schoonhoven 2 met een sterk verjongd team aan de aftrap. Vier spelers van JO19 en één op het laatste moment opgetrommelde spelers van O23, vanwege ziekte van Mo Ouahalou, maakte de selectie van VVS 2 vandaag tegen ONA compleet.  VVS 2 legde een uitstekende pot voetbal op de mat. De eerste helft met veel druk en overtuiging scorend, de tweede helft meer controlerend en gokkend op de counter. De einduitslag was een 0-3 overwinning.

Doordat ONA 1 kampioen kon worden zaterdagmiddag werd de thuiswedstrijd van VVS 2 omgedraaid zodat de spelers van ONA 2 bij de wedstrijd van ONA 1 konden zijn. De laatste competitiewedstrijd op 20 mei a.s. speelt Schoonhoven 2 thuis tegen ONA.

Met een eerdere nederlaag tegen ONA voor de winterstop in het achterhoofd begon Schoonhoven nu wel fel aan de wedstrijd. Het had zo maar in de 2e minuut al raak kunnen zijn via Guus van Asperen die een sublieme pass van Karsten Boringa net niet binnen wist te tikken.  VVS 2 had het betere van het spel en verstoorde de opbouw van ONA via goed doorjagen en druk zetten. Na een kwartier dacht iedereen aan de openingstreffer voor Schoonhoven toen de combi Karsten (op de paal) en Guus (in de rebound intikker) scoorde maar helaas dacht de scheidsrechter daar anders over en floot voor buitenspel. Het was uiteindelijk aanvoerder Anouar Bojada die de ban brak en met een bekeken vrije trap de keeper van ONA het nakijken liet. Schoonhoven wilde meer en mooie aanvallen en gevaarlijke momenten volgden elkaar in hoog tempo op. Een aanval uit het boekje zorgde voor de 0-2. Rob van Woerkom slalomde naar de achterlijn legde de bal goed terug en Jordy de Rek schoot hard binnen. Niet veel later was het wederom Rob die na een goede actie en knappe voorzet afleverde en Guus in staat stelde de 3-0 aan te tekenen.

Na rust en de nodige wissels bleef VVS 2 het betere van het spel hebben. ONA ging meer naar voren voetballen maar de uitstekende verdediging met het centrale gelegenheidsduo Rob Arbeider en Daan van Hooff/Brent Reichgeld hield uitstekend stand. Keeper Jaysey had het rustig. Chiel bleek een prima stand in voor Karsten en bracht rust op het middenveld. De ingevallen Amin onderscheidde zich met een paar uitstekende passes. De krachten vloeiden weg vanwege het zware veld bij ONA maar Jordy de Rek bleek daar geenszins last van te hebben. Hij was een ware plaaggeest voor de verdediging van ONA en stelde zowel Guus als de hard werkende Daniel van Ziel nog in staat om te scoren. Maar helaas stond het vizier net niet op scherp.

Zo kon VVS 2 drie punten bijschrijven in een leuke en sportieve wedstrijd tegen ONA. Volgende week 6 mei is VVS 2 vrij en 13 mei staat de thuiswedstrijd tegen Haastrecht op het programma. Een week later staat dan de laatste wedstrijd van deze competitie tegen ONA thuis op het programma.