Solide wedstrijd en winst VVS2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Afgelopen week overleed Jos, de vader van Yordi. Als eerbetoon aan Jos en steun voor Yordi en zijn familie werd er voorafgaand aan de wedstrijd een minuut stilte in acht genomen. Tevens speelden zowel WDS als Schoonhoven met rouwbanden. Het was emotioneel en indrukwekkend, zeker omdat ook Yordi en zijn familie aanwezig waren bij de wedstrijd. We wensen hen veel sterkte toe in de komende periode.

Om 12:30 uur werd er afgetrapt op sportpark Het Hofland onder ideale omstandigheden. De ploegen waren in de aanvangsfase aan gewaagd. VVS had het meeste balbezit maar moest oppassen want WDS probeerde in de omschakeling tot kansen te komen met lopende spelers. Via de vleugels werd er door VVS aangevallen en dat zorgde voor het nodige gevaar, maar geen echt grote kansen. Het middensveld had het lastig tegen een overmacht aan WDS spelers en dat zorgde er voor dat WDS soms gevaarlijk in de omschakeling kon zijn. Langzamerhand kreeg VVS meer grip op het spel door op een juiste wijze druk te zetten in de opbouw. Via een goede inspeelpass van Ismail die vervolgens door Anouar werd omgezet in een mooie steekpass op Guus kwam Schoonhoven aan de leiding. Guus had goed oog op de positie van de keeper en schoof de bal beheerst het doel in. Hierna werd het rommelig van met veel balverlies en te veel lopen met de bal. Toch kreeg Ermin een uitgelezen kans om de score te vergroten na een knappe pass van Menno, maar helaas wist de keeper van WDS het schot van Ermin te keren. Iets later stond Rob van Woerkom, na een doorkopbal van Daniel, oog in oog met de keeper maar ook hier redde de keeper. Het was Daniel zelf die iets later de 2-0 wist aan te tekenen. Goed doorjagen van Ermin en Rob zorgde ervoor dat de opbouw werd verstoord en VVS in balbezit kwam. Met een knap schot van afstand verschalkte Daniel de keeper die uit positie stond. Dat was ook de ruststand.

Na de rust werden Daan en JO19-speler Karsten Boringa ingebracht op het middenveld. In het begin een beetje onwennig maar al snel werd de schroom afgeschud en kon Karsten prima meevoetballen. Het spel ging op en neer en het werd een leuke wedstrijd, niet goed maar beide ploegen streden voor de punten. WDS kon geen echte vuist maken tegen de solide verdediging van Jaysey, Jorn (Rob Arbeider), Ismail, Matjeu en Ryan. Maar ook de aanvallers van VVS hadden het lastig om tot scoringskansen te komen. Pas in de eindfase kon VVS weer gevaarlijk worden en kreeg het een aantal mooie kansen. De inbreng van JO19 speler Amin el Allaoui zorgde voor nieuwe elan. Na goed doorzetten van Karsten werd de bal veroverd en dat stelde Rob van Woerkom in staan een uitgelezen voorzet op Amin te geven die met een sublieme volley de 3-0 voorsprong betekende. Hierna waren er nog kansen voor Rob, Daniel en Amin maar deze werden niet verzilverd. Het zou ook een verkeerd beeld van de verhoudingen tijdens de wedstrijd geven. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter stond er een solide 3-0- op het scorebord in het voordeel van Schoonhoven 2.

Met dank aan de vriendin van Rob zijn er mooie actiefoto’s beschikbaar van deze wedstrijd. Volgende week speelt VVS 2 de uitwedstrijd tegen SPV in Polsbroek om 12:30 uur.