VVS 2 gedreven naar winst

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Na het slechte spel van vorige week was Schoonhoven 2 er alles aan gelegen om deze zaterdag tegen SPV een goede gezamenlijke prestatie neer te zetten. Met een reguliere 4-0 overwinning werd SPV terug naar Polsbroek gestuurd. Belangrijker was de wil en inzet om te winnen en met veel energie te voetballen.

Het was benauwd op sportpark Het Hofland bij aanvang van de wedstrijd. Drukkend en dat belooft meestal niet veel goeds voor de weersomstandigheden. Maar ondanks het benauwde weer startte VVS 2 fel uit de startblokken en had direct op voorsprong moeten komen via Guus maar helaas belande zijn schot aan de verkeerde kant van de paal. Schoonhoven had het overwicht en kreeg diverse mogelijkheden op de openingstreffer. Mo Ouahalou wist uiteindelijk met een bekeken schot van afstand in de verre bovenhoek de keeper te verrassen. Was het een afzwaaiende voorzet of een zeer bekeken schot. De beelden na de wedstrijd gaven duidelijkheid: het was een zeer bekeken schot en eigenlijk een knappe goal. Ibi Sadiki van de JO19-1 kopte niet veel later de bal door en Guus van Asperen wist raad met dit buitenkansje en scoorde de 2-0. SPV kon geen vuist maken en op een enkel speldenprikje na kon het de verdediging van VVS en keeper Jaysey niet in verlegenheid brengen. Het warme weer had inmiddels plaats gemaakt voor stromende regen en dat belemmerde het snelle spel van VVS. De spelers hadden even een reset nodig om daar aan te wennen. Gelukkig floot de uitstekende scheidsrechter Rene van Os voor de theepauze.

Na de rust met o.a. Daan van Hoof, ook uit JO19-1, in het veld begon Schoonhoven voortvarend. Daar waar het aantal verwachtte goals al hoog was in de eerste helft werd dat flink omhoog geduwd in de tweede helft. Schoonhoven kreeg kans op kans maar zoals zo vaak in deze competitie verzilverde het onvoldoende de kansen. Daar komt ook bij dat de keeper van SPV een wereldpartij keepte. Jordy de Rek wist in ieder geval wel te scoren uit een mooie teruggetrokken voorzet van Ryan van Nieuwkasteele. Hij ramde de bal in de bovenhoek. De laatste goal was weer voor Mo die goed op dreef was met zijn afstandsschoten. Nu niet hoog maar zeer bekeken laag in de verre hoek en met het gladde veld kreeg deze extra vaart mee. Dit bracht de einduitslag op een reguliere 4-0 overwinning en extra sfeer in de kleedkamer waar Anour Bojada een optreden weggaf van ‘Kon ik maar even bij je zijn’. Het is jammer dat ‘De Voice’ niet meer bestaat want een talent is verloren gegaan.

Volgende week speelt VVS 2 weer thuis dan tegen ONA 2.