VVS 2 goed uit de startblokken

3448HV
WOERDEN
tel. 0348-412636

Schoonhoven 2 is de start van de nieuwe voorjaarscompetitie goed begonnen met een meer dan terechte 3-0 overwinning. Na een moeizame eerste helft waarin VVS 2 op voorsprong kwam was het na de pauze de ploeg die niet meer in gevaar kwam en de voorsprong wist te vergroten met 2 doelpunten.

De start van de competitie was even wennen voor VVS 2. Ook omdat er op het hoofdveld van VEP werd gespeeld. Dit is net als op sportpark Het Hofland een grasveld. VVS 2 trok direct het initiatief naar zich toe en probeerde een vroege voorsprong te forceren. VVS 2 kreeg wel wat kansen maar het vizier stond nog niet op scherp. Een handsbal van de verdediger van VEP hielp VVS 2 in het zadel. Een gedurfde ‘Panenka’ strafschop van Daan Riekwel zorgde voor de voorsprong. Met dank aan verslaggever en cameraman Jan van Maurik is deze strafschop via deze link te zien. Daarna daalde het spelniveau en werd het allemaal erg matig doordat VVS 2 uit positie ging lopen en de bal niet liet gaan. VEP werd niet echt gevaarlijk en kon niet profiteren maar VVS 2 maakte het zich wel onnodig moeilijk.

Na de thee een ander beeld. Daar waar er te veel werd gelopen met de bal in de eerste helft, liet VVS 2 in de tweede helft de bal goed gaan en creëerde het voldoende kansen. VEP kwam er niet meer aan te pas. Slechts sporadisch probeerde VEP via de counter gevaar te stichten in de verdediging van VVS maar voor de rest parkeerde het thuisteam de bus. Rob van Woerkom wist al vrij snel in de tweede helft te scoren na een mooie slalom en een laag hard laag schot. Ook dit doelpunt is vastgelegd door Jan en via deze link te zien. Mooie kansen waren er vervolgens voor Daan, Daniel, Menno en Anouar. Uiteindelijk gooide na een knappe slalom wederom Rob van Woerkom de wedstrijd in het slot door de 3-0 aan te tekenen.

Een goed VVS 2 in de tweede helft met een hoog baltempo, hardwerkend en goed combinerend. Deze lijn wordt hopelijk volgende week doorgezet in de thuiswedstrijd tegen WDS 2. VVS 2 speelt dan thuis om 12:30 uur.