Schoonhoven 2 ten onder in vechtvoetbal

3465KV
DRIEBRUGGEN
tel. 0348-501523

Onder een doorkomend voorjaarszonnetje trad Schoonhoven 2 zaterdag tegen WDS aan. Ideale omstandigheden met één grote spelbreker: het veld. Het was slecht bespeelbaar met veel hobbels en oneffenheden. Het maakte het voetbal lastig, combinaties van twee passes achter elkaar waren zeldzaam en het werd een wedstrijd van lange ballen, weinig controle over de bal en veel duels. WDS was daar beter in en wist VVS 2 met een 2-1 overwinning naar huis te sturen.

Het begon goed voor VVS 2. Na enkele minuten leidde VVS 2 door een goal van Daniel van Ziel. Een mooie voorzet van Rob van Woerkom belandde bij Jordy de Rek die de keeper net niet wist te verassen maar in de rebound was Daniel erbij om de bal in te schieten. Een goed begin. Echter hierna werd het voetbal allemaal minder. Schoonhoven had een duidelijk veld overwicht maar kon niet echt een vuist maken. WDS wilde wel, maar gokte op lange ballen die eenvoudig werden verdedigd. Het was allemaal erg rommelig. Daar was de thuis scheidsrechter van dienst ook debet aan. Het was onvoorspelbaar wanneer hij wel of niet floot voor soortgelijke overtredingen, dat was trouwens voor beide partijen lastig. WDS kreeg in de eerste helft een kans en verzilverde die direct. Een persoonlijke fout op het middenveld leidde de goal. Simpel balverlies en direct was de counter van WDS een feit en lag de bal achter keeper Jaysey.

Na rust eenzelfde beeld. VVS 2 probeerde aan te vallen maar liep telkens vast op de verdediging van WDS. WDS gokte op de lange bal en gevaar te stichten met de fysiek sterke spitsen. De ploegen hielden elkaar lange tijd in evenwicht en er gebeurde eigenlijk niet veel voor de goals van beide teams. Beide ploegen waren onmachtig om een enkele kans te creëren. Er moest een warrige beslissing aan te pas komen om de ban te breken. In een poging om de bal weg te werken werd de laatste man Schoonhoven volledig omver gelopen. Waar iedereen dacht aan een overtreding had de scheidsrechter een andere mening. WDS kreeg WDS vrijbaan om de bal achter Jaysey te schieten. VVS 2 zette nog aan met extra spelers in de aanval en hoge ballen maar tot echte kansen leidde dit niet. Daarmee was het eerste verlies in de voorjaarcompetitie een feit. Schoonhoven kon minder goed omgaan met de omstandigheden, het creëerde te weinig kansen en was amper gevaarlijk. WDS deed het beter en won daardoor terecht met 2-1.

Positief van vandaag was de uitstekende wedstrijd van JO19 spelers Chiel Schenk en de dito invalbeurt van Mohamed Elboujadayni. Tevens hebben we de foto’s nog. Gemaakt door fotografe Fleur.

Volgende week speelt VVS 2 de thuiswedstrijd tegen BAB 2 om 12:30 uur op sportpark Het Hofland.