Weer overwinning voor VVS 2

3415RA
POLSBROEK
tel. 0182-309604

Schoonhoven 2 trad zaterdag tegen buur SPV 2 uit Polsbroek aan. Een goede reguliere overwinning van 0-4 stond na 90 minuten op het scorebord. VVS 2 speelde meer dan een uur met 10 man door het uitvallen van keeper Jaysey. Veldspeler Guus van Asperen toonde zich een bekwame stand in en kon een blanco sheet overleggen aan het einde van de wedstrijd. Een terechte overwinning want VVS 2 gaf bijna geen kansen weg en was heer en meester op het veld. Het verzuimde echter de kansen te benutten waardoor het tot in de tweede helft duurde voordat het veldoverwicht werd uitgedrukt in de stand op het scorebord.

De aanvang van de wedstrijd was enigszins vertraagd doordat de aangewezen scheidsrechter niet kwam opdagen. Gelukkig kon SPV snel een invaller scheidsrechter regelen waardoor en 15 minuten later toch kon worden afgetrapt. In de najaarscompetitie had VVS 2 reeds met dubbele cijfers van SPV 2 gewonnen en deze keer had SPV daar lering uit getrokken. SPV bleef compact rond het eigen strafschopgebied voetballen waardoor er weinig ruimte was om doorheen te spelen. Het hobbelige veld zorgde daarbij ook nog eens voor een extra barrière. Maar toch kwam VVS 2 reeds in de 10e minuut op voorsprong door Daniel van Ziel die een dieptepass van Rob Arbeider goed afrondde. Hierna waren er grote kansen voor Ermin Begic maar helaas lukte het niet om te scoren. Bij de eerste kans redde de keeper bekwaam en de tweede kans werd van dichtbij over geschoten. SPV probeerde met de lange bal sporadisch voor gevaar te zorgen in de verdediging van VVS 2. Maar echt overtuigend was dat niet. In de omschakeling kreeg VVS 2 een uitgelezen mogelijkheid om de score verder uitbouwen maar het overtal van drie tegen één werd slordig uitgespeeld waardoor ook deze kans niet leidde tot een doelpunt.

In de rust werden de nodige wijzigingen doorgevoerd. Menno Spruit net van vakantie teruggekeerd uit Zuid Amerika mocht douchen om later aan te sluiten bij het eerste team. Assistent coach Ismail Aits M’hand mocht aantreden in de tweede helft en speelde zeer verdienstelijk. Een vergelijkbaar spelbeeld als de eerste helft. Een beter combinerend VVS 2 kreeg kansen maar stuitte op de uitstekende keeper van SPV. In eerste instantie mistte Rob van Woerkom nog in een een-op-een duel maar zijn tweede kans schoot hij fraai tegen de touwen. Jordy de Rek kon weer minuten maken en was direct gevaarlijk door via de zijkant door te breken, zijn strakke voorzet bereikte Rob die met een schitterende volley de keeper van SPV het nakijken liet. Invaller Ibrahim (Ibi) Sadiki uit de JO19-1 zorgde voor de 0-3 door met een fraaie solo drie tegenstander op het verkeerde been te zetten en diagonaal via de binnenkant van de paal binnen te schieten. De nastoot was voor Anouar Bojada die zijn harde werken op het middenveld zag beloond met het laatste doelpunt uit een afstandsschot. Zo won VVS 2 ook zijn derde wedstrijd in de voorjaarscompetitie.

De inhaalwedstrijd Bergambacht – VVS 2 van volgende week 18 februari zal worden verplaats naar midden maart waardoor aankomend weekend VVS 2 tegen een oefentegenstander zal spelen. Welke dat wordt is nog niet bekend. De week daarna op 25 februari speelt VVS 2 thuis vriendschappelijk tegen Lopik om 11.30 uur.