Schoonhoven 1 - Koudekerk 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

3 december 2011 14:30

Zuidwijk, J.G.P.

Schoonhoven zakt af op de ranglijst

Waar na de gewonnen wedstrijd tegen Floreant nog gekeken werd naar de bovenste plekken, is Schoonhoven 2 wedstrijden later een illusie armer. Net als tegen Zwammerdam gaf Schoonhoven deze middag tegen hekkensluiter Koudekerk niet thuis. De bezoekers konden frank en vrij combineren en de Schoonhovenaren stonden er bij en keken er naar. Een 4-0 nederlaag was het logische gevolg.

Wegens de vele regenval was het 1e veld niet bespeelbaar en moest er uitgeweken worden naar het kunstgrasveld. Al snel bleek dat Koudekerk zich hier prima op thuis voelde. Er werd goed druk gezet op de Schoonhovenaren en met snel combinatiespel was het heer en meester op het veld. Dit resulteerde al snel in de 1-0.

Wie dacht dat Schoonhoven na de 1-0 achterstand wakker geschud zou zijn, kwam bedrogen uit. De ploeg van Bert Potuyt kwam via de zijkanten nog wel een paar keer gevaarlijk door, maar echt getest werd de doelman nooit. Koudekerk bleef gedurende 1e helft de veel betere ploeg en de 2-0 en 3-0 volgden snel. Met name de 2-0 was een beauty. De bal werd vanaf de zijkant van het strafschopgebied in de verre hoek over keeper Sjef van Vugt gekruld. Met een terechte 3-0 stand in het voordeel van Koudekerk gingen beide ploegen aan de thee.

Na rust werd de wedstrijd snel beslist. Schoonhoven zal ongetwijfeld met de beste bedoelingen de kleedkamer uit zijn gekomen, maar binnen een minuut lag de 4e goal achter Van Vugt in het net. Na de 4-0 geloofden de Koudekerkers het wel en namen wat gas terug. Schoonhoven probeerde nog wel de eretreffer te maken, maar kon daar nooit aanspraak op maken. Zo won Koudekerk, ongetwijfeld tot eigen verbazing, eenvoudig met 4-0.

Voor Bert Potuyt is het zaak zijn mannen deze week nog scherp te krijgen voor de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen Be Fair. Het is duidelijk dat het beter en anders moet dan in de afgelopen wedstrijden tegen Zwammerdam en Koudekerk. De kwaliteit is er zeker in de ploeg, alleen wordt er te veel individueel gedacht in plaats van als team. Alleen als Schoonhoven als team gaat voetballen en gaat knokken als het even niet loopt, kan de ploeg zich bij de subtop handhaven. Anders zal het snel afzakken naar de onderste regionen en dat zou ongelooflijk jammer en onnodig zijn.

Opstelling Schoonhoven: Van Vugt, Nandagopal (Ruissen), Berendsen, Zuurmond, Heijkoop, Pols, (Belali), Kuiper (Hom), Ketelaar, Meijer, Van der Heijden, Peltenburg.

klik hier voor het fotoverslag op www.vvkoudekerk.nl