Uitstekend resultaat voor Schoonhoven

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

14 april 2012 14:30

Vreeswijk, P.C.

Schoonhoven heeft uitstekende zaken gedaan in de strijd om de 3e plaats. In Boskoop werd met 3-1 van directe concurrent Floreant gewonnnen. In een goede eerste helft kwam Schoonhoven via doelpunten van Jouk Pols en Willem Paul van der Heijden op een 2-0 voorsprong. In de tweede helft had Schoonhoven het lastig, maar wist het stand te houden. Na de aansluitingstreffer van Floreant was het Willem Paul van der Heijden die in de slotfase de eindstand op 3-1 bepaalde.

Onder aanmoediging van vele supporters starten beide ploegen fel aan de wedstrijd. Op het kunstgras was het Floreant dat in de beginfase de overhand had. Tot grote kansen zou dit niet leiden. Naarmate de eerste helft vorderde kwam Schoonhoven beter in het spel en kreeg het mogelijkheden. Beide ploegen wilden voetballen en dit leverde voor het publiek een leuk duel op.

Uiteindelijk was het Schoonhoven dat op voorsprong zou komen. Erik Kuiper die het zijn tegenstander in de eerste helft lastig maakte, ging in de 20e minuut goed door aan de rechterkant van het veld. Hij leverde een mooie voorzet af op Jouk Pols en de routinier wist hier wel raad mee. Na een goede controle schoot Pols hard binnen bij de eerste paal. Voor Pols alweer de 4e treffer in de laatste 3 duels.

Binnen 5 minuten zag de Floreant doelman zich voor de tweede maal geklopt. Nadat er een overtreding werd gemaakt op Robin Heijkoop aan de linkerkant van het veld, was het Willem Paul van der Heijden die zich achter de bal zette. Zijn indraaidende vrije trap werd door alles en iedereen gemist en verdween direcht in het doel, 2-0. Floreant dat in Schoonhoven al liet zijn over een prima elftal te beschikken creerde ook kansen, maar de scherpte bij de voorhoedespelers ontbrak. Zo ging Schoonhoven met een comfortabele 2-0 voorsprong aan de thee.

Waar de wedstrijd in de eerste helft gelijk opging, was het in de tweede helft Floreant wat de klok sloeg. De thuisploeg had zich duidelijk nog niet neergelegd bij een nederlaag en ging vol op de aanval spelen. Schoonhoven had de handen vol aan de aanvalsdrang van de Boskopers en het mocht van geluk spreken dat de aanvallers in de afronding scherpte misten. Pas in de 82e minuut kwam Floreant dichterbij. De linksbuiten van de thuisploeg troefde Surija Nandagopal af en de voorzet die volgde kon eenvoudig binnengetikt worden.

Na de 2-1 nam de druk op het doel van Sjef van Vugt af en was het in blessuretijd Willem Paul van der Heijden die aan alle onzekerheid een einde maakte . Met wederom een vrije trap aan de zijkant van het veld wist hij de doelman in één keer te verassen. De 3-1 leidde tot vreugde bij het elftal van Bert Potuyt. De tijd die nog volgde was slechts een formaliteit en zo kon Schoonhoven 3 belangrijke punten bijschrijven.

Op basis van de gehele wedstrijd had Floreant zeker meer verdiend, maar dit maakte de vreugde er bij Schoonhoven niet minder om. Met het nieuws dat ook Perkouw verloren had, kon Schoonhoven tevreden huiswaarts keren. Met nog 3 wedstrijden te gaan heeft Schoonhoven een gat van 4 punten geslagen met Perkouw en 6 met Floreant. Over een paar weken zullen we weten of de 3e plaats vastgehouden gaat worden en of deze plek recht gaat geven op nacompetitie.

Volgende week staat de lastige thuiswedstrijd tegen Zwammerdam op het programma. Uit werd met 2-1verloren en met twee overwinningen op rij zijn de Dammers hard op weg om degradatie te onlopen.

Opstelling Schoonhoven: Van Vugt, Ruissen (Schep), Arbeider (Nandagopal), Kruiper, Zuurmond, Berendsen, Kuiper, Heijkoop, Pols, Van der Heijden, Hom (Van Elteren).