Schoonhoven weet niet te winnen van Zwammerdam

Schoonhoven 1

Zwammerdam 1

Mannen Zaterdag standaard, 1, 3e klasse A

21 april 2012 15:00

Groenen, F.

Schoonhoven presteert dit seizoen prima in thuiswedstrijden, maar tegen het in degradatienood verkerende Zwammerdam kon Schoonhoven geen vuist maken. De wedstrijd eindigde zoals deze begon in een 0-0 stand. Schoonhoven blijft op de 3e plaats staan, maar zag Perkouw en Floreant dichterbij komen.

Na 3 overwinningen op rij was het geloof in een goed resultaat tegen Zwammerdam groot. Zeker ook met de wetenschap dat dit seizoen op eigen veld alleen van Koudekerk werd verloren. Toch was Schoonhoven gewaarschuwd, want uit tegen Zwammerdam werd verloren en de Dammers verkeren de laatste weken in goede vorm.

Het duel zou er uiteindelijk eentje worden om snel te vergeten. Schoonhoven was in de eerste helft voetballend duidelijk de bovenliggende partij, maar het baltempo lag veel te laag om het de verdediging van Zwammerdam lastig te maken. Er werden nauwelijks kansen gecreëerd en de gasten hielden makkelijk stand. Zelf beperkte Zwammerdam zich voornamelijk tot het spelen van lange ballen, maar ook dit leverde geen gevaar op. De grootste kans was vlak voor de rust voor Schoonhoven. Een vrije trap van Willem Paul van der Heijden belandde op de vuisten van de doelman. Vervolgens werd de bal 2 keer in de rebound binnen geschoten, maar een treffer leverde dit niet op.

Na rust bleef het een saai schouwspel. Schoonhoven ging al snel in de 2e helft over op het spelen van lange ballen, maar hierin was het alles behalve effectief. De beste kansen in de 2e helft waren voor Zwammerdam. Tot 3 maal toe, werden de aanvallers van Zwammerdam goed in stelling gebracht, maar onnauwkeurig afwerken en goed keeperswerk van Sjef van Vugt verkwamen een achterstand voor Schoonhoven.

In de slotfase kreeg Willem Paul van der Heijden nog een grote mogelijk om de wedstrijd alsnog in Schoonhovens voordeel te beslissen, maar zijn volley werd een eenvoudige prooi voor de doelman. Een overwinning voor Schoonhoven deze middag was ook absoluut te veel van het goede geweest en beide ploegen konden na afloop dan ook leven met de puntendeling.

Door de resultaten op de andere velden had Schoonhoven zichzelf nog in de titelstrijd kunnen mengen, maar het zat er deze middag gewoonweg niet in. Door de overwinningen van Perkouw en Floreant is de voorsprong op de achtervolgers geslonken. Met nog 2 wedstrijden te gaan tegen Koudekerk en Be Fair zal Schoonhoven nog vol aan de bak moeten om de 3e plaats veilig te stellen. De eerstevolgende wedstrijd staat gepland op 5 mei, uit tegen Koudekerk. Volgende week is het elftal van Bert Potuyt een week vrijaf.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Gerben Ruissen, Marc Kruiper, Rob Arbeider, Erik Zuurmond, Thomas Berendsen, Surija Nandagopal (Robin van Elteren), Robin Heijkoop, Willem Paul van der Heijden, Jouk Pols, Paul Hom (Kenneth Wijngaarde).