Schoonhoven houdt DUNO op gelijkspel

DUNO 1

Schoonhoven 1

Kelvin Potuyt (vrije trap)
Paul Hom (schot)

18 augustus 2012 14:30

Het snikhete weer was het onderwerp van de dag, maar afgelopen zaterdag werd er toch echt afgetrapt voor de westrijd DUNO - Schoonhoven. Tegen de zaterdag 2e-klasser uit Den Haag wist Schoonhoven prima tegenspel te bieden en uiteindeiljk eindigde de wedstrijd in een terecht 3-3 gelijkspel.

In de eerste helft bracht Kelvin Potuyt Schoonhoven via een rake vrije trap op een 1-0 voorsprong. Dit zou ook de ruststand worden. In de 2e helft ging de thuisploeg meer druk zetten en kwam dan ook op gelijke hoogte. Schoonhoven liet zich niet van de wijs brengen en kwam via een aanval over de rechterkant van het veld weer op voorsprong. Het was Surija Nandagopal, die met een bekeken schot de keeper wist te verschalken.

Lang kon Schoonhoven niet van de voorsprong genieten. Via ee penalty kwam DUNO terug tot 2-2 en nog geen 5 minuten later lag ook de 3-2 in het doel. Het verweer van Schoonhoven leek gebroken, maar niets was minder waar. Het elftal van Bert Potuyt toonde veerkracht en op aangeven van Robin Heykoop wist Paul Hom de 3-3 binnen te schieten. Bij 3-3 zou het blijven.

A.s. dinsdag speelt Schoonhoven haar 2e bekerwedstrijd tegen UNIO. Zaterdag wordt de voorbereiding afgesloten met een bekerwedstrijd tegen Spirit.