Terug in de tijd - problemen met voetbalvelden

24 oktober 2021 17:30

Teus Verhoef

Naar aanleiding van nogal eens een gestelde vraag over een eventuele voortzetting van de rubriek “Terug in de tijd” hiervan alvast een publicatie uit 2004:

VV Schoonhoven groeit als volgt uit haar (velden) jasje: “Met 28 jeugdteams, 5 seniorenteams zaterdag en 3 seniorenteams zondag heeft V.V. Schoonhoven de grootste inschrijving ooit gedaan voor de competitie 2003/2004”. Tegenover een grote blijdschap over de steeds maar verder gaande groei van onze vereniging staat echter ook een niet geringe zorg. Een zorg over het met drie velden niet meer kunnen beantwoorden aan een zo optimaal mogelijke invulling van trainingen en wedstrijden voor al die teams, zowel kwalitatief als kwantitatief voor wat betreft de drie grasvelden. Ten aanzien van het laatste zit de vereniging aan haar plafond of eigenlijk al meer dan dat. In het vorige seizoen moest tijdelijk al een ledenstop worden ingevoerd welke later onder sterke druk van buitenaf werd herroepen, maar wel moest leiden tot een afname van aantallen trainingen voor een deel van de jeugdteams.

Voorwaar een negatief aspect voor een vereniging, die het uiterste uit de kast wil halen om prestatief gezien gunstige ontwikkelingen van de laatste jaren door te kunnen trekken. En ook nu heeft het bestuur van de vereniging door de toevoeging van drie jeugdteams voorlopig weer tot een ledenstop moeten besluiten. Een besluit dat in ieder geval geldt tot 1 januari 2004, waarna een en ander naar aanleiding van de condities van de grasvelden opnieuw zal worden bezien. Door al een overbelasting annex een verslechtering van de velden in het vorige seizoen heeft de vereniging met veel pijn en moeite gelden vrij kunnen maken om de velden in de afgelopen tijd voor zover financieel mogelijk extra onderhoud te laten geven en gehoopt wordt dat deze hierdoor een zodanig sterke verbetering zullen kunnen ondergaan, dat de ledenstop op termijn zal kunnen worden opgeheven. De problemen zijn ook kenbaar gemaakt aan de gemeente Schoonhoven en wellicht zullen hierdoor verdere gesprekken volgen. Tegenover de grote knelpunten ten aanzien van de velden floreert de vereniging echter in vele opzichten.

N.B. Welk een enorm verschil met de huidige situatie met twee moderne kunstgrasvelden en nieuwe schitterende verlichting.

Bron: Teus Verhoef