Old Stars Schoonhoven - toernooi impressie

9 mei 2022 18:45

Redactie

Old Stars Schoonhoven terug in de tijd: er werd, op 6 mei, een serieus toernooi gespeeld in Zoetermeer waar wel 12 Old Star-teams aan deelnamen, waaronder een selectie van Old Stars Schoonhoven.

DSC_5632.jpgEr waren al een tijdje terug serieuze en échte Schoohovense blauw/witte tenues aangeschaft en die konden vandaag voor het eerst geshowd worden. Het gebruikelijke, net als vroeger, verzamelen was om 08:25 uur en in colonne (wel zonder supporters bus) op naar ons toernooi. Alleen al met z'n allen in de kleedkamer, of de tijd had stil gestaan. Sfeer was er toen gelijk al, de opmerking over dat het bijna net als vroeger was, alléén de bekende massage crème-geur ontbrak en die werd snel uit een tas tevoorschijn gehaald en op wat ledematen gesmeerd. Ambiance was er dus, in geuren en kleuren.
Aan de teamfoto is goed te zien hoe het plezier d'r al vroeg in zat. Er waren tegenstanders die een leeftijdsgrens van 55 jaar hadden, daar zaten wij met 70+ dik boven en dat was ook wel merkbaar in de wedstrijden. Er waren verenigingen die wel 3x per week trainden en diverse toernooien afliepen, nou dan wij...alléén maar één partijtje WF_Schoonhoven_Old_Stars_Teamfoto_1.jpgspelen op de woensdagochtend. Uiteindelijk zijn we als 9e geëindigd en dat hield dus in dat we 3 teams achter ons gelaten hebben. Het was ook een zomerse toernooi-dag en dat droeg ook bij aan de gezellige en onderlinge sfeer.
Maar, het was al in de App opgemerkt, "beter is het om plezier te hebben, zelfs met verliezen, dan geen plezier met winst". Ik sluit maar af met de opmerking die in de groeps-App rondging "dit smaakt naar meer!"

Alles weer terug naar normaal en tot woensdag dus.

DSC_5740.jpg

Bron: Jan Molenaar