Wijziging opzet VDV-reglement

21 juli 2020 10:15

Het bestuur heeft onlangs de VDV-regeling geƫvalueerd en vastgesteld dat deze op onderdelen niet optimaal functioneert. Naar aanleiding van deze evaluatie stelt het bestuur een wijziging in opzet van het VDV-reglement voor.

Onlangs heeft het bestuur van vv Schoonhoven de VDV-regeling geëvalueerd. Daaruit is de conclusie getrokken dat deze op onderdelen niet optimaal functioneert.  Vooral de bezetting van de bar levert op basis van huidige regeling problemen op. Ook het handhaven van het VDV-reglement en de bijbehorende administratieve last is al vele jaren een knelpunt.

Naar aanleiding van deze evaluatie stelt het bestuur het volgende voor:

• Voor (de ouders van) leden tot en met 13 jaar vervalt de VDV-regeling. Prioriteit van ouderparticipatie komt hierbij te liggen rondom de sportactiviteiten (trainer/leider/vervoer).
  • Het draaien van bardiensten vervalt als taak binnen de VDV-regeling. In overleg met de barcommissie zal een vaste kern van barmedewerkers worden gevormd die hiervoor een uurvergoeding ontvangen.
  • Leden van 14 tot 18 jaar worden vanuit de VDV-regeling ingezet als scheidsrechter bij jeugdwedstrijden. Dit wordt gepland door de betreffende jeugdcoördinatoren.
  • Leden van 18 jaar en ouder vervullen als VDV-taak het ophalen van oud papier. De coördinatie hiervan wordt belegd bij de seniorencommissie en de aanvoerders van de seniorenteams.

Om het bovenstaande mogelijk te maken zal de contributie voor de jeugd tot en met 13 jaar worden verhoogd met EUR 25,-- per jaar. Via het draaien van bardiensten (zoals hierboven benoemd) bestaat, indien gewenst, de mogelijkheid om deze verhoging te compenseren.

Bovenstaande is het enige agendapunt in de Buitengewone Algemene Ledenvergadering van 27 augustus 2020.

Bestuur vv Schoonhoven

Bron: Bestuur vv Schoonhoven