Nieuwe ontwikkelingen inzameling oud papier

19 oktober 2021 15:15

Redactie

Door de Gemeente en Cyclus worden de regels die gehanteerd worden voor het inzamelen van oud papier per 1 november aangescherpt.

De ophalers dienen een opleiding te volgen bij Cyclus en tevens veiligheidsschoenen te dragen. De wijze waarop wij dit organiseren door dit te verdelen over alle seniorleden maakt dit praktisch voor ons niet mogelijk, ook gezien de kosten die daarmee samenhangen.

Hiernaast hebben Cyclus en de Gemeente ook besloten om met ingang van januari niet meer op vrijdagavonden op te halen, de shifts te verlengen naar 8 uur en te gaan werken met een vaste vergoeding per ophaler ipv de huidige vergoeding gebaseerd op het aantal kilo’s dat wordt ingezameld.

Al deze veranderingen bij elkaar maken het voor ons als vereniging naar de mening van het bestuur onmogelijk om de inzameling voort te zetten. Helaas vervalt hierdoor een jaarlijkse opbrengst van circa € 14.000. We zullen ons moeten beraden hoe dit op te vangen en willen dit graag als extra agendapunt bespreken in de komende ALV van 25 oktober.

Bron: Het Bestuur