Wederom “Terug in de Tijd”

4 november 2021 13:45

Teus Verhoef

Onlangs werd een publicatie uit 2003-2004 herhaald, betrekking hebbend op toen de grote knelpunten ten aanzien van de velden, maar daarentegen floreerde de vereniging óók in enige andere opzichten, waarover als voorbeeld het volgende:

Vooral de aandacht vragend voor Zaterdag 1, uiteindelijk het vlaggenschip van de vereniging, presteerde dit team het om in 4 jaar van de 5e klasse bijna rechtstreeks door te stoten naar de 2e klasse. Lange tijd leek in het afgelopen seizoen een kampioenschap in de 3e klasse zeer wel tot de mogelijkheden te behoren, maar moest dit uiteindelijk aan het Bleiswijkse Soccer Boys worden gelaten. Als één van de periodekampioenen werden daarna hoge ogen gegooid in de nacompetitie totdat het Klaaswaalse SSS ons de voet dwars zette.

Zeker mag niet onvermeld blijven dat Geert Ouweneel en de overige trainersstaf het in de afgelopen 3 jaar voortreffelijk heeft gedaan, nadat Geert enge jaren daarvóór ook al succesvol was met het 1e zondagteam. Maar natuurlijk moet een trainer ook een talentvol en gemotiveerd arsenaal aan spelers tot zijn beschikking hebben om te kunnen scoren en die had hij. Een team, dat 4 jaar geleden met toen overwegend nog vrijwel erge jonkies in grote mate intact is gebleven en nu nog maar met gemiddeld zo’n 24 jaar in de komende competitie naar verwachting weer van zich zal doen spreken. Zonder Erwin van Niekerk en Ron Heijkoop, spelers die zijn voortgekomen uit de eigen jeugd en nu besloten hebben bij “hun” vereniging te stoppen (Erwin helemaal als speler, terwijl Ron in verband met een verhuizing naar een andere vereniging is gegaan), maar met een nieuwe trainersstaf (Jon van Staa voor de A-selectie, Cees Smits voor de B-selectie, Hans Rooken blijvend als keeperstrainer en Baai Ooms als hersteltrainer) en qua spelers met aanvulling van de van het Goudse ONA overgekomen Charles v.d. Stok, die bij vorige verenigingen het scoren tot kunst heeft verheven en met de teruggekeerde Mustafa el Hassouny en Marcel Stok.

Echter is er natuurlijk niet alleen oog voor het 1e zaterdagteam. Ook de lagere teams van deze afdeling, de recreatieve zondagafdeling en de jeugdafdeling krijgen een zo groot mogelijke aandacht, waarbij het grootste accent ligt op de jeugdafdeling. Van hieruit moet immers op korte of wat langere tijd gezorgd worden voor een goede overgang naar de senioren en daarom wordt deze afdeling ook voorzien van een aantal gekwalificeerde groepscoördinatoren en trainers.

Bron: Teus Verhoef