Terug in de tijd - sponsor Ton Berg

25 mei 2020 7:45

Teus Verhoef

In de afgelopen voetballoze periode heb ik een aantal artikelen uit de jubileumkrant naar aanleiding van het 100-jarig bestaan in 2002 gepubliceerd. Hopelijk is hiervan met belangstelling kennis genomen en als laatste overname van een artikel uit deze krant gaat het om een persoon die zich een aantal jaren op een zeer aansprekende wijze als sponsor van onze vereniging heeft gemanifesteerd, namelijk Ton Berg.

De bekende Schoonhovense journalist Pieter van der Laan schreef het volgende:

“ De hoofdsponsor van de voetbalvereniging Schoonhoven,Ton Berg, is tegelijkertijd één van de grootste supporters van zaterdag 1 en slaat vrijwel geen wedstrijd over. De volleybalfanaat van weleer is gegrepen door het spel op de groene grasmat en heeft hij ook seizoenkaarten van Ajax en Feyenoord. “Ik hou van leuk, technisch en aanvallend voetbal. Aan Schoonhoven heb ik mijn hart verpand en ik vind het prachtig wat die jonge gasten presteren. Ze gaan nog wel eens de bietenbak in tegen geslepen tegenstanders, maar dat kan de pret niet drukken. Ik denk dat Schoonhoven met een gedreven trainer als Geert Ouweneel goed bezig is en daar heb ik als voetbalman en sponsor plezier van”. Ton kwam zeven jaar geleden via de toenmalige voorzitter Loek Verhoef op het toneel terecht. De sponsor was onder de indruk van de frisse aanpak en wilde best investeren in de nieuwe plannen. Dat zette hij door toen Ton Peltenburg de voorzittershamer overnam. “Er staat een goede organisatie en de vereniging is op allerlei fronten prima bezig. Ik sponsor diverse verenigingen in de Zilverstad, omdat ik dit ten opzichte van mijn medewerkers als een sociale verplichting zie. Veel naamsbekendheid krijg ik er niet voor terug. Spits Wandbekleding is een internationaal opererende onderneming en ik  verkoop er dus in deze regio geen rolletje behang extra door, maar ik heb er lol in”.

Ondergetekende: Zeker dient niet onvermeld te laten dat Ton destijds is benoemd tot erelid van onze vereniging en dat, jawel, zijn naam op de buitenkant van de kantine prijkt met “Ton Berg Plein”. Welk een terechte waardering, deze beide onderscheidingen.