Coronaprotocol wedstrijddagen

28 augustus 2020 10:00

Corona protocol voor wedstrijddagen bij jeugdwedstrijden

vv SCHOONHOVEN

Corona Protocol wedstrijddagen

Hieronder vind je een korte versie van het Corona Protocol voor bezoekende verenigingen. Wij raden je aan dit in zijn geheel te lezen.

1. Maximaal 1 leider meldt zich in de commissiekamer.
  2. Limonade voor in de rust wordt door de leider van vv Schoonhoven verzorgd.
  3. Rust wordt gehouden op het veld.
  4. Veld schoon achterlaten, zeker na rust op het veld.
  5. Materiaal van de limonade afgeven aan de leider van vv Schoonhoven.
  6. Spelers en speelsters komen omgekleed naar vv Schoonhoven.
  7. Kleedkamers dienen schoon achter gelaten te worden. Even desinfecteren met de daarvoor bestemde spray.
  8. Teambesprekingen vinden in de buitenlucht plaats.
  9. Er worden geen handen geschud voor of na de wedstrijd.
  10. In de dug-out moet de afstand tussen spelers en speelsters van 18 jaar en ouder minimaal 1,5 meter zijn.
  11. Probeer schreeuwen te voorkomen.
  12. Volg altijd de aangegeven looproute: voor de kantine langs naar het veld en via de fietsenstalling terug.
  13. Houdt altijd rekening met de 1,5 meter afstand.

Algemene regels:

1. Heeft een bezoeker klachten*, zijn er familieleden die klachten hebben of hebben gehad of is iemand in het team/binnen de familie in contact geweest met iemand die coronaklachten heeft (ook wanneer de testuitslag nog niet bekend is) in de afgelopen 10 dagen? Kom dan niet naar vv Schoonhoven!
  2. Is een speler, ouder of leider terug gekomen uit een land dat door de overheid als 'oranje' is aangemerkt binnen 10 dagen van de wedstijd? Dan is deze persoon niet welkom op het complex van vv Schoonhoven.
  3. Houd 1,5 m afstand tot personen van 18 jaar of ouder, dit geldt ook voor de toeschouwers.
  4. Om de 1,5 meter te garanderen, moeten toeschouwers ieder bij een staander van de afrastering gaan staan. Let er hierbij op dat je ook 1,5 meter blijft van een eventuele toeschouwer, die bij een ander veld staat te kijken.
  5. Je bent verplicht na afloop van toiletbezoek je handen te wassen of desinfecteren.
  6. Op het sportpark lopen gedurende de dag 'corona scheidsrechters' rond. Deze zijn aangesteld door het vv Schoonhoven coronateam en het bestuur. Zij zullen waar nodig aanwijzingen of voorlichting geven. Wij vragen je vriendelijk aanwijzingen van deze 'corona scheidsrechters' op te volgen.
  7. Wij verzoeken bezoekende verenigingen iedereen te registreren, die NIET op het wedstrijdformulier staan vermeld en naar vv Schoonhoven afreizen. Denk hierbij ook aan ouders/toeschouwers e.d. Dit om bij een eventuele besmetting snel gegevens te kunnen verzamelen voor het bron- en contactonderzoek van de GGD.
  8. Wordt er iemand ziek binnen 10 dagen na de wedstrijd of zijn er klachten? Laat diegene zich dan zo snel mogelijk testen. Bericht ons coronateam zo snel mogelijk, zodat wij eventuele maatregelen kunnen nemen. Meldt daarbij bij welke wedstrijd diegene is geweest, welke tijdsperiode het betreft en op welke andere plekken diegene op het sportpark Het Hofland is geweest zoals bijv. de kantine.

Heb je tips, loop je tegen problemen aan? Meldt die via het e-mail adres [email protected] van vv Schoonhoven.

* Coronaklachten zijn: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk en/of smaak: dit geldt voor iedereen.