Nieuws door Teus Verhoef

1 oktober 2020 20:30

Wat heeft zich de afgelopen week afgespeeld op de voetbalvelden in Schoonhoven en omstreken?

Wedstrijd Schoonhoven 1 gestaakt
Op 26 september speelde Schoonhoven 1 een uitwedstrijd tegen Alblasserdam. Daarin moest de doelman van Alblasserdam in de 79e minuut met rood het veld verlaten. Bij een stand van 3-2 in het voordeel van de thuisploeg - Schoonhoven deed tot dan toe echt niet voor ze onder - ontstond een opstootje na een overtreding op een Schoonhovense speler. In het tumult werd per ongeluk de scheidsrechter geduwd. Hoewel het leek alsof hij de wedstrijd affloot, bleek later dat hij de wedstrijd had gestaakt met nog een minuut of 3 op de klok. De doelpunten aan Schoonhovense zijde werden gemaakt door Arie Versluijs en Mohammed el Harracha. Wanneer de resterende minuten worden gespeeld, is op dit moment nog niet bekend. Een kort wedstrijdverslag lees je hier (bron: Regiovoetbal.nl)

Resultatenoverzicht afgelopen week
Er zijn op 26 september in totaal 20 wedstrijden gespeeld waarvan 8 thuis en 12 uit.  Daarvan werden er 6 gewonnen, 10 verloren en 2 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Ook werden er twee wedstrijden door teams JO10 gespeeld waarvan de score niet bekend wordt gemaakt. Je kunt een wedstrijdverslag van JO19-2 hier lezen.
Ook is er op 30 september 's avonds gevoetbald. Schoonhoven JO15-1 speelde thuis gelijk tegen BVCB JO15-1. Schoonhoven JO17-1 verloor uit van Spirit JO17-1.

Programma aankomend weekend
Het meest opvallende aan de aankomende weken is dat er in verband met de nieuwe maatregelen tegen Corona geen publiek aanwezig mag zijn bij de wedstrijden. Ook de kantine is gesloten.

Zaterdag 3 oktober speelt Schoonhoven 2 om 12.45 uur thuis tegen SVS 3 uit Capelle aan den IJssel. Schoonhoven1 komt om 15.00 uur thuis in actie tegen VVAC uit Ottoland. Deze ploeg verloor afgelopen zaterdag met 4-0 van koploper Hardinxveld (6 punten). Dit is wel een vertekend beeld omdat sommige ploegen nog maar één wedstrijd hebben gespeeld.
Het complete programma vind je hier.

vv Schoonhoven in het nieuws
Onlangs kwam vv Schoonhoven tweemaal in het nieuws. Verslaggevers van het Algemeen Dagblad, waaronder Pieter van der Laan, interviewden het nieuwe bestuurslid Voetbaltechnische zaken Paulo Steverink én de nieuwe keeper voor de zaterdagselectie Robert Schiedon.
Een deel uit het interview met Paulo Steverink luidt: "Samen met secretaris Roger Vrijman heb ik in de afgelopen maanden om de tafel gezeten met spelers die eerder uit Schoonhoven waren vertrokken. Het lukte acht voormalige blauw-witters met een goed verhaal te overtuigen van hun waarde in de hernieuwde selectie.  Geen geld, want Schoonhoven betaalt geen cent. De trainer beschikt nu over een brede en talentvolle groep. Ik was bij Schoonhoven in het verleden leider en pupillentrainer van mijn zoons Joris en Mathijn en in hun teams voetbalden diverse spelers, met wie ik vóór de zomer in gesprek ben gegaan en zagen zij geen vreemdeling voor hun neus. Je wilt graag weten of de versterkingen leiden tot betere prestaties en daarom wilde ik graag meewerken aan het herstelplan. Met trainer Raymond van der Kort is het scenario uitgewerkt en vanaf vorig najaar zijn Roger Vrijman en ik daarmee aan de slag gegaan."

De nieuwe keeper voor de zaterdagselectie, de 27-jarige Robert Schiedon, liet zich afgelopen zomer overschrijven van Lekkerkerk naar Schoonhoven. Uit het interview blijkt dat dat te maken had met het feit dat Schoonhoven vooruit wil en mooie toekomstplannen heeft. "De versterkingen die men binnen heeft gehaald illustreren dit en de selectie is er flink beter op geworden. We hebben een prima spelersgroep en er wordt goed en pittig getraind. Ik ben een type dat zich altijd volledig inzet en zich wil ontwikkelen. Daar past een basisplaats bij, al is het natuurlijk de trainer die daarover beslist."

Bron: Teus Verhoef