Voetbalnieuws afgelopen week

14 oktober 2020 20:15

Schoonhoven 1 wint van koploper Hardinxveld, het resultatenoverzicht en wedstrijdverslagen.

Schoonhoven 1 boekt monsterzege op koploper Hardinxveld

Wie had dit kunnen bedenken en zeker geen overwinning die gepaard zou gaan met een winst van liefst 1-5? Toch gebeurde dit afgelopen zaterdag 10 oktober in de uitwedstrijd van Schoonhoven 1 op bezoek bij koploper Hardinxveld. Uit het wedstrijdverslag een inkijkje in het begin van de eerste helft: "Waar VVS normaliter zich niet of nauwelijks aanpast aan de tegenstander leek het de technische staf wijs om enkele aanpassingen te doen. Op die manier moest de rood-witte aanvalsmachine van Hardinxveld toch wat ontregeld worden. VVS startte de wedstrijd fel. Hardinxveld werd weinig ruimte gegeven en kwam niet toe aan het verzorgde positiespel waar de ploeg bekend om staat."
Toch gaan beide ploegen de rust in met een stand van 0-1 nadat een aanval van Hardinxveld door een verdedigingsfout van Schoonhoven in een doelpunt resulteert. Na de theepauze wijzigt het wedstrijdbeeld niet, beide ploegen werken hard. In de 63e minuut scoort Rogier Peltenburg het eerste tegendoelpunt. Het blijkt een kantelpunt in de wedstrijd; Hardinxveld raakt gefrustreerd en Schoonhoven ruikt bloed. Vóór het einde van de wedstrijd scoren respectievelijk Mohammed el Harracha, Walter Maurik, nogmaals Mohammed en Amine Karroum.
Waar gaat dit heen, wordt misschien door sommigen gedacht. Laten we nog nog niet te vroeg juichen, er moeten immers nog 22 wedstrijden worden gespeeld.

De ranglijst luidt na 4 gespeelde wedstrijden (sommige teams wat minder): Hardinxveld is nog koploper (9 punten), dit nu samen met Schelluinen (9 punten) gevolgd door achtereenvolgens Vuren (8 punten), Lekkerkerk (7 punten), Schoonhoven 1 (6 punten uit 3 wedstrijden), Meerkerk (5 punten), De Alblas, Streefkerk, Ameide en Perkouw (4 punten, De Alblas en Streefkerk uit 3 wedstrijden), Dilettant (3 punten uit 2 wedstrijden), Alblasserdam (2 punten uit 3 wedstrijden), Groot-Ammers (2 punten) en hekkensluiter VVAC (1 punt).

Schoonhoven 2 verliest van NSVV 3

Schoonhoven 2 speelde afgelopen zaterdag uit tegen NSVV 3 in Numansdorp.  Een wedstrijd die eindigde in een 0-1 verlies. Het verslag spreekt van "VVS 2 heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door tegen NSVV een onnodig 1-0 verlies te incasseren." Op de ranglijst neemt het team een zesde plaats in met 6 punten uit 3 wedstrijden.

Resultatenoverzicht 10 oktober

Er zijn afgelopen zaterdag in totaal 15 wedstrijden gespeeld, waarvan er 7 werden gewonnen, 5 verloren gingen en 3 wedstrijden in een
gelijkspel eindigden.

Er zijn 4 wedstrijdverslagen geschreven deze week:

Oud vv Schoonhoven speler Kees Koudstaal

In het blad 'Voetbal International' van 7 oktober jl. staat een interview met FC Dordrecht-fan Elisa Kuster waarin het gaat over haar al jaren bijzondere band met de 'Krommedijk', de thuishaven van FC Dordrecht. Ze noemt daarin oud vv Schoonhoven speler Kees Koudstaal als opvallende speler. Koudstaal van destijds Schoonhoven 1 speelde zich dermate in de kijker dat hij de kans greep om naar FC Dordrecht over te stappen. Elise riep in Voetbal International onder andere herinneringen op aan Kees, zoals: "Ik was een blij kind, liep wat af te zwaaien in het stadion en Kees Koudstaal zwaaide altijd terug en hij ook best een goeie voetballer was, een stoere nummer 6. Een paar jaar geleden sprak ik hem en was ik gelijk weer een klein kind. Als de wereld vergaat, roep ik om Kees Koudstaal en hij zal ons redden".
Bron: Teus Verhoef