KNVB wil seizoen afsluiten met KNVB Regio Cup

4 februari 2021 13:45

Bestuur vv Schoonhoven

Na al die maanden wil iedereen dolgraag weer voetballen en de KNVB wil hiervoor alle mogelijkheden benutten. Als blijkt dat het oppakken van de huidige competities geen optie meer is, dan organiseert de KNVB voor amateurverenigingen kleinschalige regionale competities voor het vervolg van het huidige seizoen: de KNVB Regio Cup. (bron KNVB)

Op 2 februari was er weer een persconferentie van het kabinet. Naar aanleiding daarvan ontvingen we als bestuur van vv Schoonhoven de volgende informatie van Jan Dirk van der Zee, Directeur-bestuurder Amateurvoetbal bij de KNVB.

"Na al die maanden wil iedereen dolgraag weer voetballen en wij willen hiervoor alle mogelijkheden benutten. Als blijkt dat het oppakken van de huidige competities geen optie meer is, dan willen we voor amateurverenigingen kleinschalige regionale competities organiseren voor het vervolg van het huidige seizoen: de KNVB Regio Cup.

Dit gebeurt in elk geval voor de teams in de Categorie B veld en zaal en pupillen. Hier komt de Categorie A bij als deze competities ook niet meer op tijd kunnen worden hervat vanwege de coronamaatregelen. De startdatum en duur van de KNVB Regio Cup zijn uiteraard ook afhankelijk van deze beperkingen. De regionale aanpak zorgt voor minder lange reisafstanden en vergroot de kans op aantrekkelijke lokale derby’s. Vanaf medio februari start de KNVB voor de Categorie A een inventarisatie van welke clubs met welke teams mee zouden willen doen. Teams in de Categorie B doen standaard mee tenzij men zich afmeldt. De nadere invulling van de KNVB Regio Cup, zoals het aantal teams per poule, hangt onder meer af van de tijd die dit seizoen nog beschikbaar zal zijn om wedstrijden te spelen.

Routekaart
Voor de Categorie A liggen er nog scenario’s op tafel waarin de huidige competities een vervolg kunnen krijgen. De deadlines hiervoor verschillen per competitie."

Routekaart & meer info KNVB Regio Cup

Op deze routekaart vind je alle deadlines en mogelijkheden voor alle competities. Meer informatie over de KNVB Regio Cup lees je hier.

Bron: KNVB