Nieuws van de Technisch Jeugdcoordinatoren

3 december 2014 22:45

Met nieuws over: Materiaal - Trainingstijden - D-coördinatie - Keeperstraining - Opzet trainingen - Oefenwedstrijden - Van E naar D - & Data workshops en kaderbijeenkomsten.

Materiaal:

Er is afgesproken dat wij elkaar meer gaan wijzen op gebruik en opruimen van materialen. Zo wijzen wij teams en trainers die voor/na ons trainen om doelen in te klappen, ballen te tellen, etcetera. Niet meer wijzen naar anderen, het moet een kettingreactie worden. In de winterstop worden alle materialen zoals hesjes en hoedjes verzameld. Hierna per team weer uitgedeeld. Er komen extra rode ballen (F- en E-pupillen). Wij willen eenieder wijzen op de verantwoordelijkheid van de spullen die zij in bruikleen krijgen.

Trainingstijden:

Schema hangt er (op publicatiebord en bij Bert) en teams trainen op aangegeven trainingsveld. Op veld 3 kan je rouleren zodat niet steeds hetzelfde team op de punt staat. Het schema kan wijzigen dus blijf alsjeblieft opletten.

D-coördinatie:

Er zijn drie reacties geweest op de vacature die op de twee websites van de VVON en Voetbaltrainer hebben gestaan. Op de uitnodiging om gesprek aan te gaan heeft 1 persoon netjes gereageerd af te zien en van de andere 2 hebben wij niets meer gehoord. Wij kijken nu al voor komend seizoen en mensen worden ook actief benaderd. Vanuit de senioren heeft helaas niemand zich heeft aangemeld. Komend overleg gezamenlijk kijken welke mogelijkheden wij hebben.

Keeperstraining:

Wij zijn druk bezig met het opnieuw organiseren van structurele keeperstraining voor onze jeugdkeepers. Helaas hebben wij geen 'ervaren' keepers kunnen strikken om jeugdkeepers te trainen. Abe den Haan pakt waar mogelijk wel de wat oudere jeugdkeepers mee binnen zijn bestaande activiteiten.

Opzet trainingen:

Voor alle junioren en pupillen wordt een trainingsopzet gemaakt die aan de trainers wordt verstrekt. Zo weten alle trainers wat zij moeten doen.

Oefenwedstrijden:

Alle oefenwedstrijden worden voor goedkeuring voorgelegd via de coördinator aan Tristan Brouwer. Bij afwezigheid van Tristan kan het eveneens via Ari Nagtegaal en Bert de Bruin.

Van E naar D:

Na de winterperiode gaat het programma Van E naar D weer van start. In de winterperiode wordt er al een start gemaakt en worden er mogelijk al een aantal oefenwedstrijden gespeeld op groot veld door tweedejaars E-pupillen.

Het volgende overleg tussen de technisch jeugdcoördinatoren is op 12 december 2014.

Data Workshops en Kaderbijeenkomsten:

10 januari 2015 Techniektrainingen/clinics voor F- en E-pupillen, inclusief de (eigen) trainers.

12 januari 2015 en 20 april 2015 om 19:00 uur Bijeenkomsten voor alle jeugdleiders en jeugdtrainers.

Mede namens de technisch jeugdcoördinatoren en de jeugdcommissie,

Met sportieve groet,
Tristan Brouwer