Maatschappelijke stage

Wil je bij vv Schoonhoven je maatschappelijke stage doen?

Binnen vv Schoonhoven zijn er diverse werkzaamheden en taken die je kunt doen om je maatschappelijke stage in te vullen.
Zo kun je bijvoorbeeld scheidsrechter zijn bij pupillen wedstrijden of assistent trainer bij jeugdteams. Maar je kunt ook een bardienst draaien in de ochtend of meehelpen bij het repareren van netten en andere kleine technische klussen bij de afdeling Onderhoud en Beheer.

Heb je een eigen, ander idee? Overleg met je stagebegeleider op school en doe vv Schoonhoven een voorstel!

Wil je bij vv Schoonhoven je maatschappelijke stage doen? Neem contact op door een e-mail te sturen naar [email protected].

Uitgangspunten maatschappelijke stage
Maatschappelijke stage gaat om het doen van vrijwilligerswerk en is niet verplicht. Scholen beslissen zelf of zij een maatschappelijke stage onderdeel willen maken van hun onderwijsprogramma. Een maatschappelijke stage bestaat uit vrijwilligerswerk voor een non-profitorganisatie (denk aan een zorginstelling of vrijwilligersorganisatie) of een maatschappelijk project van een bedrijf waar géén sprake is van een winstoogmerk. De school mag maximaal 30 uur maatschappelijke stage per leerling meetellen als onderwijstijd. Dit mag verspreid zijn over verschillende schooljaren. De school is eindverantwoordelijk en bepaalt samen met de stagemakelaar, de stagebiedende organisatie en de leerling de invulling van de maatschappelijke stage.