Lid worden 5-6 jaar

VVSjo7-8794.jpg

Alle meisjes en jongens kunnen lid worden van vv Schoonhoven vanaf het jaar dat ze vijf worden (JO5; Jeugd Onder 5 jaar, het jaar dat je zes wordt zit je in de JO6 enz.)
Veel kinderen zitten nog op zwemles. Alleen de trainingen meedoen of alleen een wedstrijd spelen is daarom ook mogelijk.

JO5 en JO6

Je traint één keer in de week. Bij voldoende aanmeldingen speel je op zaterdag een onderlinge wedstrijd. Aan het einde van het seizoen wordt er door vv Schoonhoven in samenwerking met vv Lopik (hoofdorganisator), vv Cabauw, VEP en vv Woerden de Mini Champions League georganiseerd. Dit zijn 5 zaterdagen waarin je in teams van 4 een paar korte wedstrijden speelt in een echt Champions League tenue.

_MG_0225.jpg

JO7

Je traint nog steeds één keer in de week. Op zaterdag speel je tegen omliggende clubs wedstrijden van 4 tegen 4. Dit is op een veld van 30m bij 20m en je speelt nog zonder keeper. Kleine velden 4 tegen 4 spelen zorgt ervoor dat je veel balcontacten hebt en dat er door beide teams veel gescoord wordt. Vanaf de JO8 spelen kinderen 6 tegen 6 en op grotere velden en doelen en met een keeper._MG_0307.jpg

Tenue

Voetbalschoenen en scheenbeschermers zijn verplicht. Bij wedstrijden tegen andere clubs zijn ook vv Schoonhoven voetbalsokken en voetbalbroek verplicht. Dit kun je bestellen bij voetbalshop.nl. Bij de Mini Champions League volstaan alleen de voetbalsokken.

_MG_0347.jpg