Bericht van de voorzitter

28 december 2014 20:15

Beste leden en allen die betrokken zijn bij de VV Schoonhoven,

Als “nieuwbakken” voorzitter zijn deze dagen tussen kerst en oud en nieuw voor mij een mooi moment om aantal zaken vanuit het bestuur met jullie te delen inclusief mijn eerste ervaringen.

Als eerste wil ik jullie mededelen dat de we de vacature binnen het bestuur voor de portefeuille “commerciële zaken” inmiddels hebben kunnen invullen.  Marcel de Wit heeft zich bereid verklaard om deze kar binnen het bestuur te gaan trekken. We zijn hier als bestuur erg blij mee en hebben er alle vertrouwen in dat Marcel met zijn enthousiasme, kennis en ervaring op het commerciële vlak, hier ons als club weer een stap verder kan brengen.
Overigens is Marcel de komende tijd formeel als “aspirant bestuurder” actief aangezien we zijn benoeming niet meer in de Algemene Ledenvergadering hebben kunnen bekrachtigen. In de praktijk zal dit naar onze overtuiging niets af doen aan het acteren en de daadkracht van Marcel.

Als nieuw bestuur zijn we de afgelopen twee maanden aan de slag gegaan met de lopende zaken maar vooral ook met de toekomst, waarbij we zoals bij onze benoeming aangegeven de focus zoveel mogelijk zullen leggen op het voetbal als zodanig. Hierbij maken we natuurlijk gebruik van de basis die in het verleden reeds is gelegd en dat is op diverse onderdelen meer dan we ons soms bewust zijn. Er zijn kant en klare plannen en trainingsmethoden beschikbaar, de kunst is om deze door een ieder op een goede wijze te laten gebruiken en benutten.
De komende maanden zullen we hier planmatig mee verder gaan. Via Jeroen Moné zijn we op het spoor gezet van een programma “Kwaliteit en Performance Jeugdopleiding” aangeboden door de KNVB dat ons hierbij kan ondersteunen.  Hierbij richten we ons voor alle duidelijkheid op de volle breedte van onze club en niet alleen op de selectieteams. De komende tijd zullen we jullie hierover nader gaan informeren. Voor eventuele vragen kun je altijd terecht bij Marcel Stok ons bestuurslid Techniek.
In het verlengde hiervan is het goed om te melden dat onder leiding van Marcel een eerste bijeenkomst heeft plaatsgevonden van het Technisch Platform. Dit platform bestaat uit zowel onze senioren- en jeugdtrainers met als doel om het technisch beleid te bepalen en toe te zien op de uitvoering hiervan. Als eerste onderwerp is daarbij concreet aan de orde geweest het onderwerp “overgang van jeugd naar senioren”. Dit is een constructieve en positieve bijeenkomst geweest waarin eerste afspraken zijn gemaakt om hier invulling aan te geven. Dit met als doel om de jeugd ook na de overstap naar de senioren aan ons te blijven binden en te zorgen dat zij op een plek terecht komen waar zij met veel plezier blijven voetballen.

Naast de bestuurlijke zaken heeft door inzet van supportersvereniging en businessclub de afgelopen weken een oliebollenactie plaatsgevonden. Door hun inspanningen en die van een aantal enthousiaste en veelal jeugdige verkopers heeft dit geleid tot een mooie opbrengst voor onze club van ruim € 1.600. Een ieder die zich hiervoor heeft ingezet langs deze weg hartelijk bedankt. Punt van aandacht is wel dat we vaststellen dat het draagvlak voor dit soort acties nog veel breder kan zijn en moet worden. Vooral de seniorenleden hebben zich in het algemeen te weinig laten zien. Voor ons als bestuur in ieder geval een aandachtspunt hoe we de betrokkenheid bij hen in de toekomst kunnen vergroten. Suggesties aan ondergetekende zijn welkom !

Tot slot mijn eerste ervaringen als voorzitter:

Deze zijn overwegend positief. Ik ben trots voorzitter van een mooie club als deze te mogen zijn en geniet ervan als ik zie wat er allemaal aan activiteiten binnen onze club worden ontplooid zoals:

• De geslaagde afscheidsreceptie voor Nico Peltenburg en Nico Borst gecombineerd met de opening van het nieuwe kunstgrasveld. Een erg geslaagde en gezellige avond
  • Sinterklaasviering voor de jeugd
  • Het traditionele Meenttoernooi
  • De wekelijkse inzet van vele vrijwilligers die het mogelijk maken dat er de hele week wordt getraind en op zaterdag en zondag wordt gespeeld
  • Het opknappen van de kantine door de barcommissie
  • De inzet van onze onderhoudsploeg die zorgen dat ons complex er keurig verzorg bij ligt; onlangs zijn de paden bijvoorbeeld van een nieuwe asfaltlaag voorzien
  • De gestage groei van onze damesafdeling die inmiddels 24 leden heeft
  • En vele andere zaken die ik ongetwijfeld ook nog kan benoemen …………

Dit geeft mij positieve energie om mijn rol zo goed als mogelijk te vervullen.

Als laatste wapenfeit wil ik nog melden dat sinds mijn aantreden als voorzitter het eerste ongeslagen is en zich inmiddels gekroond heeft tot “Herbstmeister”.  Ik ben me er  volledig van bewust dat ik hier geen enkele invloed op kan uitoefenen maar leuk is het natuurlijk wel !

Graag wil ik afsluiten met jullie allen namens het bestuur een prettige een veilige jaarwisseling toe te wensen. Graag zie ik jullie allen op ons eerste leuke evenement dat alweer voor de deur staat: de nieuwjaarsreceptie op 3 januari. De traditionele wedstrijd start om 14.00 uur, de receptie start om 16.00 uur.

Hartelijke groeten,

Paul van Schaik