Hoe te handelen bij een blessure van een speler bij een jeugdwedstrijd

14 januari 2015 15:30

De volwassen leider/trainer, die bij het team aanwezig is, is ten alle tijden verantwoordelijk voor het team en moet ook handelend optreden bij blessures in het veld en zelf naar de betreffende speler toegaan en dit absoluut niet aan een teamspeler overlaten die b.v. op dat moment reserve staat.

Ga het veld in met de waterzak. Schat de situatie in.
Als het een klein voorval is, is vaak aandacht geven (“de wonderspons”) al voldoende.
Lijkt er meer aan de hand te zijn wissel de speler eventueel (tijdelijk) en bekijk het verder langs de lijn.
Uiteraard bij vermoeden van een zeer ernstig kwetsuur de speler niet verplaatsen en eventueel een ambulance bellen.

Als er gekoeld moet worden zijn er coolpacks te leen (bij Bert de Bruin), vergeet niet een theedoek tussen de huid en het coolpack te leggen.

Ook zijn er krukken te leen (bij Bert) voor kort gebruik. De krukken en de coolpacks moeten wel zo spoedig als mogelijk weer geretourneerd worden, zodat een ander er ook gebruik van kan maken.

Er worden door de vereniging (Bert) waterzakken en EHBO trommeltjes verstrekt.

Er is over het algemeen altijd wel iemand aanwezig die een EHBO diploma heeft. Vraag daar bij twijfel even naar (alweer bij Bert, wat moeten we zonder hem).

Als de blessure langduriger is kunnen de spelers eventueel op dinsdag en donderdag vanaf 19:00 uur terecht bij de verzorging in het clubhuis. Daar is altijd wel iemand aanwezig, of Baay Ooms of Marleen van der Velde.

Baay Ooms
en Coördinatoren en Bestuursleden technische Jeugd