SPV E1 neemt revanche op E3

11 april 2011 22:15

Na de 3-2 overwinning van E3 op SPV E1 van vorige week, stond jl zaterdag de terugwedstrijd in Polsboek op het programma. Het getergde SPV, dat nog steeds kansen heeft op de titel, was dus gebrand op een overwinning, al was het alleen maar om revanche te nemen op de heenwedstrijd.

De wedstrijd begon in een gelijkopgaande strijd. Regelmatig doken de groenen uit Polsbroek op voor het doel van E3, met Hidde als gelegenheidsdoelman, maar men was onzuiver in de afwerking. De tegenstoten van E3 waren ook niet zonder gevaar: Na een hoekschop van Nasreddin waren Coen en Zakaria dichtbij een doelpunt en ook Edwin bediende Nasreddin nog een keer van de rechterkant, maar ook die aktie werd niet beloond met een doelpunt. SPV kwam uiteindelijk toch op 1-0 nadat een verre bal door de spits, die constant bij het doel van Hidde bleef rondhangen, vakkundig werd afgerond.

Na rust kreeg Schoonhoven wat conditionele klachten; er moest regelmatiger gewisseld worden, wat het samenspel niet ten goede kwam. Toch kwam E3 op gelijke hoogte, toen Maurits de bal hoog in de doelmond pompte, waarna de laatste man van SPV de bal achterwaarts over zijn eigen doelman kopte, het klassieke FC Knudde-doelpunt! SPV schakelde een tandje bij en bestookte Hidde met veel hartstocht, maar Hidde wist met fantastische reddingen de inzetten te keren. Toch kon E3 de druk van SPV niet tot het einde toe weerstaan, want nadat Rick een afstandsschot probeerde te blokken, dwarrelde de bal met veel effect toch het doel in. E3 was niet meer bij machte om het tij te keren. In de laatste 5 minuten werd er nog wel pogingen gedaan om met 2 verdedigers, meer druk “naar voren” te zetten, maar de bal wilde er niet in.

Volgende week al weer de laatste competitiewedstrijd, om 08h30 thuis tegen hekkensluiter Stolwijk E1.