C1 wint 3-0 van Jodan Boys

11 april 2011 22:15

Op een prachtige, zomers aandoende, zaterdagmiddag speelde Schoonhoven zijn uitwedstrijd tegen Jodan Boys op een voor de C1 ongebruikelijk moment, 14.30 uur om precies te zijn. Gelukkig was de selectie weer aardig compleet. Fouad was er weer bij, Julien weer terug van uitwisseling en Noor terug van een blessure. Alleen Quirin is nog niet fit.

Schoonhoven zou in deze uitwedstrijd tegen Jodan Boys uit een ander vaatje tappen. Schoonhoven zou Jodan Boys direct op eigen helft vast zetten, Jodan Boys tot fouten dwingen met veel druk op de bal, de bal veroveren en lekker voetballen. Daarnaast zouden de spelers veel inzet tonen en uitstralen dat ze de baas waren. Dat ging in aanvang heel goed. Schoonhoven had heel veel balbezit, speelde met veel druk op de bal en de Jodan Boys spelers kwamen vaak niet verder dan de bal weg, c.q. uit te schieten.

In deze zeer sterke fase van de wedstrijd kwam Schoonhoven ook op een terechte voorsprong. Shahram zette Levi met een prima steekbal vrij voor de keeper. De gelegenheidsspits rondde heel beheerst af. 0-1. Schoonhoven beheerste het spel volledig, maar kwam niet meer tot scoren. Geleidelijk kwam Jodan Boys iets beter in de wedstrijd. De Gouwenaren kregen iets te veel ruimte om te voetballen en kwamen een paar keer gevaarlijk door. Dit leidde echter niet tot doelpunten.

In de tweede helft was Schoonhoven heer en meester en heeft Jodan Boys eigenlijk geen kans meer gekregen. Schoonhoven voetbalde beter, had veelvuldig balbezit, maar wist maar niet te scoren. Toch zou het nog 0-3 worden. Uit twee spelhervattingen scoorde Schoonhoven heel fraai. Fouad liet een vrije trap prachtig naar de tweede paal draaien, alwaar Morad niet twijfelde en de bal in een keer op zijn pantoffel nam en de 0-2 scoorde in de verre hoek. Niet veel later stelde Fouad uit alweer een spelhervatting Levi in staat de 0-3 in te koppen. Hierna werd de wedstrijd uitgespeeld en behaalde Schoonhoven een prima overwinning. Waar Jodan Boys dacht dat er wel wat te halen zou zijn in haar thuiswedstrijd tegen Schoonhoven in Gouda kwam ze van een koude kermis thuis. Er was niets te halen. De drie dik verdiende punten gingen mee naar Schoonhoven.

Volgend week speelt Schoonhoven zijn een na laatste wedstrijd tegen Gouda thuis. De uitwedstrijd tegen Gouda ging, toch wel onnodig, verloren. In de thuiswedstrijd tegen Gouda kunnen de Schoonhovenaren revanche nemen. De wedstrijd begint om 11.00 uur op het Hofland

Doel: Jaysey
Verdediging: Tom (Levi), Noor, Julian, en Jelle
Middenveld: Daan, Shahram, en Jorn