Definitieve indelingen jeugdteams seizoen 2015/2016

15 juni 2015 14:30

Beste spelers/speelsters, ouders, verzorgers.
Onderstaand vindt u diverse links naar de definitieve indeling van de jeugdteams van de V.V. Schoonhoven voor het seizoen 2015 – 2016.

Bij het samenstellen van de teams, in overleg met de leiders en trainers en op basis van selectietrainingen en –wedstrijden, hebben we een aantal algemene richtlijnen gehanteerd zoals:

• Bij de F-teams is er voor het eerst gekeken naar een aantal vaardigheden van de spelers. Op basis daarvan zijn de hogere F-teams samengesteld.
  • Verder hebben we zo veel mogelijk spelertjes van de champions league  willen plaatsen. Dat betekent dat er nu 7x F-teams zijn. Als ouders/verzorgers liever willen dat hun kind nog een jaar in de champions league blijft kunt u dat aangeven.
  • Voor de E heeft een selectie plaats gevonden. In de E1 t/m de E3 zijn in principe 2e jaars E-pupillen ingedeeld. De E4 betreft 1e jaars E-pupillen. De overige teams hebben een mix van 1e en 2e jaars E-pupillen.
  • Bij de D zijn de teams D1 t/m D3 samengesteld op basis van een selectie. In de lagere D-teams hebben we getracht de spelers/speelsters zo veel als mogelijk bij elkaar te houden.Dit geldt ook voor de C-junioren. De C1 en C2 zijn samengesteld op basis van selectie activiteiten.
  • Bij de B- en A-junioren is extra toelichting nodig. Voor deze teams is er nog geen indeling aanwezig. Deze A- en B groep hebben momenteel samen 98 spelers, waarbij op basis van leeftijd 48 B-junioren zijn ingedeeld en 50 A-junioren. Te ruim voor 3 B-teams en 3 A-teams. Er wordt gekeken naar de mogelijkheid om 4 A-teams samen te stellen. Dat vergt nog even tijd. Sommige B-spelers zullen dan eerder naar de A overstappen en wellicht heeft dat consequenties voor C-junioren die gaan dan eerder over naar de B.
  • Bij sommige categorieën spelen nog aanvullende opmerkingen, deze zijn bij de betreffende categorie opgenomen.
  • Bij de definitieve indeling worden de trainingsdagen en -tijden, de trainers en leiders vermeld.
  • Er is reeds rekening gehouden met verzoeken tot dispensatie. Indien de KNVB het verzoek tot dispensatie afkeurt heeft dit consequenties voor de teamindeling (maar tot op heden is er altijd dispensatie gegeven).
Het is ieder jaar, zo ook dit jaar, weer een puzzel om de indelingen voor elkaar te krijgen. We hebben zoveel mogelijk bovenstaande richtlijnen gehanteerd. De verzoeken die we hebben ontvangen voor een herindeling hebben we zo veel als mogelijk ingewilligd. Soms bleek dat echter niet te lukken, hiervoor uw/jullie begrip.

Geniet van uw/ullie vakantie, vanaf augustus starten de trainingen weer, daarover volgt nog bericht op deze site. de eerste bekerwedstrijd voor de meeste teams is op 29 augustus a.s.

We zijn nog steeds op zoek naar leiders en trainers voor de A-teams en B-teams. Als u iets wilt betekenen voor de jeugd van V.V. Schoonhoven meldt u dan aan bij ons.

De TC Jeugd V.V. Schoonhoven