Schoonhoven wint ook 2e bekerwedstrijd

26 augustus 2015 11:15

Tegen 4e klasser Rijnstreek behaalde VVS ook de tweede overwinning in de beker. VVS had geen moeite met de ploeg uit Nieuwerbrug en noteerde een 5-0 uitslag.

Op een regenachtige dinsdagavond speelde VVS geen goede wedstrijd maar het krachtsverschil tussen de 3e en 4e klasser was te groot. Trainer Wim Eilander moest opnieuw zijn basis elf wijzigen ten opzichte van afgelopen zaterdag. Jan Willem Schep en Jorn Nagtegaal deden niet mee en ook Willem Paul van der Heijden en Rogier Peltenburg waren nog niet van de partij.

VVS begon slordig aan de wedstrijd en creëerde weinig kansen. In de 22e minuut was het wel raak. Uit een corner kopte Marc Kruiper de bal tegen de keeper en in de rebound was het voor Farouk El Kadiri een koud kunstje om de bal tegen het net te schieten. Na de 1-0 bleef VVS slordig spelen en kon het pas in de 38e minuut weer juichen. Het was Pieter Meijer die een voorzet achter het standbeen langs tot doelpunt verwerkte en daarmee de stand op 2-0 bracht.

Na de rust begon VVS met een aanvallende 3-3-4 formatie om te proberen de score uit te breiden. De zilverstedelingen creëerde veel kansen in de 2e helft en wist door doelpunten van Leroy Hartmann (49e min), Hayo Nagtegaal (62e min) en Pieter Meijer (70e min) een  5-0 uitslag te noteren.

Met deze overwinning komt VVS op 6 punten uit 2 wedstrijden. Het moet aankomende zaterdag heel gek lopen wil VVS de volgende ronde niet halen. Dan komt SPV'81 op bezoek. De ploeg uit Polsbroek verloor dinsdag met 2-4 van Cabauw en met 1 punt uit 2 wedstrijden is het daardoor al uitgeschakeld.

Aankomende zaterdag staat dus VVS - SPV'81 op het programma. De wedstrijd begint om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Sjef van Vugt, Leroy Hartmann (Rubrn Koudstaal), Marc Kruiper, Rob den Besten (Julien Buijs), Rob Arbeider, Kelvin Potuyt (Matjeu van Arkel), Farouk El Kadiri, Hayo Nagtegaal, Pieter Meijer, Sergio Jongbloed.