Schoonhoven verliest volkomen terecht van Perkouw

14 september 2015 13:30

Na twee wedstrijden spelen blijft VVS op 3 punten staan. In Berkenwoude was Perkouw met 4-1 te sterk voor de zilverstedelingen. Voor Perkouw was spits Elgar Mudde de grote man. Hij nam drie van de vier Perkouwse treffers voor zijn rekening. Voor Schoonhoven was Arie Versluis de doelpuntenmaker.

In de tweede wedstrijd van dit seizoen stond direct al de eerste derby op het programma. VVS moest afreizen naar Berkenwoude voor de lastige uitwedstrijd tegen Perkouw. Beide ploegen hadden vorige week hun eerste wedstrijd gewonnen en het vertrouwen was dus groot bij beide ploegen. Perkouw won in blessuretijd met 3-4 van Swift Boys en VVS was thuis met 5-2 te sterk voor OSV Oud-Beijerland.  VVS trainer Wim Eilander had zijn ploeg deze week nog voorgehouden dat deze wedstrijd op basis van strijdlust beslist zou gaan worden. Na 90 minuten spelen had Eilander gelijk gekregen en zijn stond zijn ploeg uiteindelijk met lege handen en kon met een 4-1 nederlaag op weg naar huis. De wil om te winnen was bij Perkouw, met name in de tweede helft, veel groter en de thuisclub kreeg daarmee dus ook wat het verdiende.

VVS begon wel goed aan de wedstrijd. In de eerste 20 minuten was VVS de bovenliggende partij en dat resulteerde na 9 minuten in een 0-1 voorsprong. Een voorzet van Kelvin Potuyt werd door Arie Versluis achter de Perkouw doelman gewerkt. Even leek het er ook op dat VVS een 0-2 voorsprong zou nemen. Helaas voor de meegereisde VVS supporters werd het doelpunt, door de voortreffelijke leidende scheidsrechter Dhr. Persoon (19 jaar!), afgekeurd wegens duwen door VVS spits Julien Buijs. Na 20 min kwam Perkouw beter in zijn spel en verscheen meerdere malen voor het doel van Sjef van Vugt. Met een aantal mooie reddingen behoedde hij zijn ploeg eerst voor de gelijkmaker en later voor een achterstand. Toch moest Van Vugt in de eerste helft de bal één keer uit het net halen. In de 27e min was het VVS aanvaller Pieter Meijer die zijn duel verloor waarna de bal in de omschakeling richting Elgar Mudde werd gespeeld. Mudde kon alleen op VVS doelman Van Vugt af en het was voor Mudde, met zijn aanvallende kwaliteiten, geen probleem om de bal achter Van Vugt in het net te werken. Na de 1-1 bleef Perkouw de bovenliggende partij. Niet qua voetbal, maar wel op basis van werklust en strijd wat er geleverd werd door de ploeg van trainer Harm Spijker. VVS had in de eerste helft nog wel een hele grote mogelijkheid om de 1-2 te maken. Een voorzet van Pieter Meijer werd bij de 2e paal ingeschoten door Farouk el Kadiri maar hij zag zijn schot van de doellijn gehaald worden waardoor de stand 1-1 bleef.

In de tweede helft was er maar één ploeg die echt liet zien dat ze wilde winnen en dat was Perkouw. De berkenwoudenaren waren in de duels veel feller dan VVS en namen daardoor gelijk de overhand in de wedstrijd. Dit resulteerde uiteindelijk in een 2-1 voorsprong. In de 55e minuut was het opnieuw Elgar Mudde die met een diagonaal schot de bal in de verre hoek schoot en daarmee zijn ploeg op een verdiende voorsprong zette. Schoonhoven kon er niet veel tegenin brengen. Het kwam nog wel regelmatig in de buurt van het doel van Perkouw maar echte kansen kon de ploeg niet creëren. In de 63e min moest Wim Eilander noodgedwongen twee wissels toepassen. Farouk el Kadiri werd letterlijk door zijn directe tegenstander de wedstrijd uitgeschopt. Een harde tackle van de linksback van Perkouw zorgde ervoor de El Kadiri het veld moest verlaten en het is nog maar de vraag of hij volgende week weer aan de aftrap kan verschijnen. Ook rechtsback Leroy Hartmann moest het veld geblesseerd verlaten. Nog geen minuut na deze wissels nam Perkouw een 3-1 voorsprong. De net ingevallen Joël Kruisselbrink schatte een lange bal volledig verkeerd in en daardoor kon Elgar Mudde alleen op doel af gaan. VVS doelman Sjef van Vugt leek de één tegen één situatie te gaan winnen maar Mudde kon de bal met de hand meenemen, wat helaas niet gezien werd door de scheidsrechter, en kon de bal uit een onmogelijke hoek uiteindelijk ook nog in het doel werken. Perkouw kreeg daarna nog een aantal mogelijkheden om de score uit te breiden. Uiteindelijk gebeurde dit alsnog in de 88e min. Een voorzet vanaf rechts werd door Perkouw spits Harold Vrolijk in één keer uit de lucht schitterend binnen geschoten en daarmee bepaalde hij de eindstand op 4-1. In de 78e minuut van de wedstrijd was er nog wel het debuut van A-junior Amin Karroum in de hoofdmacht van VVS. Met een verdienstelijke invalbeurt liet hij zien over goede kwaliteiten te beschikken en VVS zal nog veel plezier gaan beleven van Amin in de toekomst.

VVS beleefde een slechte dag in Berkenwoude en blijft daarmee, na de overwinning van vorige week, op 3 punten staan. Wim Eilander zal zijn ploeg weer scherp moeten krijgen, na deze toch wel gevoelige tik, voor de wedstrijd van volgende week. Dan speelt het op eigen veld tegen het Rotterdamse YVV De Zwervers. Hopelijk zijn Hartmann en El Kadiri dan ook weer inzetbaar.

Opstelling: Van Vugt, Hartmann (Kruisselbrink), Kruiper, Nagtegaal, Arbeider (Karroum), Potuyt, El Kadiri (Peltenburg), Teunissen, Buijs, Versluis, Meijer.