Schoonhoven geeft wedstrijd in 6 minuten uit handen.

27 september 2015 11:45

Schoonhoven heeft in de 2e uitwedstrijd opnieuw een dikke nederlaag geleden. ’s-Gravendeel was met 4-1 te sterk voor de zilverstedelingen. Rogier Peltenburg maakte het enige doelpunt voor VVS. Schoonhoven zakt door deze nederlaag van plaats 2 naar plaats 8.

Trainer Wim Eilander moest zijn elftal op 2 posities wijzigen t.o.v. de gewonnen wedstrijd van vorige week tegen IJVV De Zwervers. Rob Arbeider raakte in deze wedstrijd geblesseerd en was niet op tijd fit voor de wedstrijd tegen ’s-Gravendeel. Daan Teunissen zakte daardoor een linie naar achteren om de linksback positie over te nemen van Arbeider. Pieter Meijer kwam na zijn wisselbeurt van vorige week weer terug in de basis op de linkshalf positie. Eilander kon ook nog steeds geen beroep doen op de geblesseerde Willem Paul v/d Heijden en Hayo Nagtegaal (beide vanwege een liesblessure).

Op het nieuwe kunstgrasveld in ’s-Gravendeel was er een gelijk opgaande strijd in de eerste helft. Na 5 minuten spelen had Arie Versluis de 0-1 voor VVS moeten maken. Na een mooie pass van Pieter Meijer kwam Versluis oog in oog met de doelman van ’s-Gravendeel. Versluis probeerde de bal over de doelman te lobben maar helaas voor VVS ging de bal over het doel. Beide ploegen probeerde via een opbouw van achteruit tot aanvallen te komen. VVS speelde niet goed in de eerste helft en s’-Gravendeel had een licht overwicht. Vooral op het middenveld was VVS de mindere. Na ongeveer 20 minuten spelen had ’s-Gravendeel een goede mogelijkheid om de score te openen. De linksbuiten kon richting het doel van Sjef van Vugt maar zijn schot miste de goede richting en werd overgeschoten. Niet veel later kwam VVS goed weg doordat de scheidsrechter geen overtreding zag van Leroy Hartmann op ’s-Gravendeel spits Edinho Pique. De doorgebroken spits kon richting doel maar werd naar de grond gewerkt door Hartmann. Een vrije trap tegen en een rode kaart had zomaar het gevolg kunnen zijn maar de verder goed leidende scheidsrechter Dhr. Fonseca zag er geen overtreding in en liet doorspelen. In het restant van de eerste helft waren er geen grote mogelijkheden meer. Pieter Meijer was nog wel dichtbij een doelpunt maar zijn kopbal na een corner ging naast het doel. Er werd uiteindelijk met ee0-0 ruststand de kleedkamer opgezocht.

’s-Gravendeel begon sterk aan de tweede helft. Direct vanaf het begin werd er druk gezet op de defensie van VVS en de blauw-witten hadden moeite om onder de druk uit te voetballen. ’s-Gravendeel had in het begin van de tweede helft een voorsprong moeten nemen. Vanaf de rechterkant werd linksback Daan Teunissen voorbij gelopen maar de aanvaller van ’s-Gravendeel faalde hopeloos in de afronding. Zijn slappe schot werd simpel gepareerd door Sjef van Vugt. Na een kwartier spelen in de eerste helft was het VVS wat de leiding nam. Het was spits Rogier Peltenburg die uit een vrije trap van Kelvin Potuyt de bal achter de doelman kon werken. Zodoende nam VVS, misschien een klein beetje tegen de verhoudingen in, de leiding in de wedstrijd. Een mooie opsteker voor de jonge ploeg van VVS trainer Wim Eilander. VVS kon helaas maar kort genieten van de genomen voorsprong. In de 66e min kon ’s-Gravendeel aanvoerder Luc Rozendaal de 1-1 binnenkoppen vanuit een goed genomen hoekschop. Na de 1-1 was VVS even de kluts kwijt want in een tijdsbestek van 6 minuten nam ’s-Gravendeel de wedstrijd volledig in handen door nog 2 keer te scoren en een 3-1 voorsprong te nemen. Bij de 2-1 was het de goed spelende rechtsbuiten Perry Huisman die vanaf de rechterkant Daan Teunissen de baas was en uiteindelijk met een perfecte voorzet spits Edinho Pique bediende. Voor de ’s-Gravendeel spits was het vervolgens een koud kunstje om de 2-1 binnen te schieten. Drie minuten later was het weer raak. Het was opnieuw Perry Huisman die met een individuele actie Daan Teunissen omspeelde en met zijn linkerbeen de bal over doelman Sjef van Vugt in de verre hoek schoot en daarmee de 3-1 op het scorebord noteerde. Na de 3-1 wist VVS nog wel een aantal keren bij het ’s-Gravendeel doel te komen maar kon maar één keer echt gevaarlijk worden. Pieter Meijer had de 3-2 moeten maken maar zijn schot was te slap en een makkelijke prooi voor de doelman. VVS kwam ook nog een keer goed weg toen Perry Huisman de 4-1 leek binnen te schieten maar de scheidsrechter zag een overtreding op Teunissen en keurde het doelpunt af. Uiteindelijk werd de 4-1 alsnog binnengeschoten. In de 88e min werd het schot van Edinho Pique nog gepareerd door Sjef van Vugt maar de goed meegelopen Perry Huisman kon de bal eenvoudig binnenschieten en bepaalde daarmee de eindstand op 4-1.

VVS leed dus opnieuw een 4-1 nederlaag in een uitwedstrijd. Na vier wedstrijden spelen heeft VVS nu 6 punten. Beide thuiswedstrijden werden wel gewonnen. Door de nederlaag is VVS afgezakt van plaats 2 naar plaats 8 op de ranglijst. ZBC’97 is de trotse koploper in de competitie. De ploeg uit Zwijndrecht speelde pas drie keer maar won wel alle wedstrijden en gaat daarmee aan de leiding.

Volgende week speelt VVS opnieuw een uitwedstrijd. Dan moet het op bezoek bij Swift Boys. De ploeg uit Rotterdam neemt momenteel de laatste plaats in met 1 punt uit 4 wedstrijden. VVS zal in Rotterdam moeten winnen om zicht te houden op de kop van het klassement. De wedstrijd wordt gespeeld om 14.30 uur op sportpark Swift Boys te Rotterdam.

Opstelling: S. Van Vugt, L. Hartmann, M. Kruiper, J. Nagtegaal, D. Teunissen, K. Potuyt  (K.Tennebroek),    F. El Kadiri (S. Omary), P. Meijer, J. Buijs (J. Kruisselbrink), A. Versluis, R. Peltenburg.