Nieuwsbrief 19 november 2015

19 november 2015 14:00

met o.a. algemeen nieuws van Teus verhoef

Lees de complete nieuwsbrief van 19 november 2015.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 staat helaas weer met lege handen.

In de pauze van de wedstrijd van afgelopen zaterdag tegen ZBC ‘97 leek een overwinning van ons team door een voorsprong van 2-0 door doelpunten van Kelvin Potuyt en Farouk Kadiri zeer wel tot de mogelijkheden te behoren. Echter trok de tegenstander in de tweede ronde de stand al snel gelijk en bracht vervolgens de eindstand op 2-4 . Al met al was het een wedstrijd, waarin het kwartje beide kanten op kon vallen, maar viel dit dus aan de verkeerde kant. Willem-Paul van der Heijden speelde weer een groot deel van de wedstrijd mee en hij liet vooral in de eerste helft zien dat zijn vorm groeiende is. Hopelijk is het een kwestie van korte tijd dat hij qua vorm weer geheel de oude zal worden. Verwacht wordt dat Mustafa el Hassouni in de eerstvolgende wedstrijd deel van de selectie zal gaan uitmaken. Lees ook het complete wedstrijdverslag VVS1 - ZBC'97 1. De supportersvereniging heeft foto's van de wedstrijd online geplaatst.

Voor wat betreft de ranglijst bleef VVOR ondanks een nederlaag van 4-2 tegen YVV De Zwervers koploper, nu met één punt voorsprong op ZBC ‘97. Ons team neemt de tiende plaats in, met blijvend tien punten minder dan de koploper. De onzen nu al kansloos voor de hoofdprijs te achten lijkt mij nog te voorbarig, omdat er immers nog veertien wedstrijden zijn te gaan en de achterstand bij een eventuele overwinning op VVOR in Rotterdam op 28 november a.s. de stand een “milder” aanzien zal geven. Voorts zijn er altijd ook nog twee periodetitels te verdelen.

Zaterdag a.s. komt ons elftal niet in actie in verband met inhaal/bekeren in de A-categorie (zaterdag 1 en 2 en B-1) en ons team voor beide niet in aanmerking komt. Op dinsdag 24 november speelt onze hoofdmacht in de tweede ronde van de VoetbalRijnmond Cup thuis om 20.00 uur tegen zaterdag 4e klasser Maense uit Rotterdam.

Ons 2e team verloor zaterdag op eigen terrein met 2-4 van VVOR 2, na twee keer een voorsprong te hebben genomen. Hopelijk zullen er nu snel punten gepakt gaan worden om van de onderste plaats weg te kunnen komen. Komende zaterdag zal het elftal dus niet aan de bak komen. Tot slot nog een resultatenoverzicht van 14 november, luidend dat er in totaal 33 wedstrijden werden gespeeld ( 17 thuis en 16 uit), waarvan 13 werden gewonnen, 15 verloren gingen en 5 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Een winstpercentage van 39,39 en aldus helaas geen rooskleurige speeldag.

Een impressie van de Vrijwilligersavond

Zeer tot mijn spijt kon ik op deze avond niet aanwezig zijn, maar secretaris Elisabeth van den Dool was zo vriendelijk (trouwens in algemeenheid de vriendelijkheid zelve) een impressie te geven:

Ruim 40 vrijwilligers waren aanwezig in de kantine toen Elisabeth, één van de organisatoren, en voorzitter Paul van Schaik na een welkomstwoord door beiden werd stilgestaan bij het ontzettend grote belang van de vrijwilligers. Gelukkig heeft onze vereniging een grote groep vrijwilligers, de kurk waarop onze club in zeer grote mate drijft en dat tot grote tevredenheid stemt. Hayo Nagtegaal zette de seizoensplannen van de afdeling technische zaken uiteen. Vervolgens werd er een gele en rode kaarten spel gespeeld, op een humoristische wijze geleid door Simon Peltenburg. Het antwoord op de vragen werd beantwoord met een rode of een gele kaart, een variant op "petje op, petje af". Vanuit de commissies en andere geledingen waren vragen uit hun “werkgebied” aangeleverd en dat leverde zeer interessante vragen op. De winnaar was na een spannende nek-aan-nek-race Edwin den Toom. Hij won een tegoedbon voor het bijwonen van een eredivisiewedstrijd naar keuze voor twee personen. Aangezien het spel goed aansloeg en er nog genoeg vragen waren, werd een tweede ronde gespeeld. Edwin was zo sportief om de winnaar van de tweede ronde uit te nodigen om samen met hem de gekozen wedstrijd te bezoeken. De gelukkige was Kevin van den Ouden. De twee mannen van de kantinecommissie gaan dus samen op stap. Het was, tevens onder het genot van een hapje en een drankje, een zeer gezellige avond.

KNVB spelregelbewijs

"Een spelregelbewijs voor alle jeugdspelers in Nederland heeft een positief effect. Eén van de allerbelangrijkste? Het kennen van de regels zorgt voor een sportiever spel. Bovendien vergroot het juist toepassen van de regels de kans dat je als team winnend het veld verlaat." aldus de KNVB over het spelregelbewijs.

De bond geeft dit seizoen vervolg aan het spelregelbewijs. De in 1999 geboren jeugdspelers hebben hierover een persoonlijke brief ontvangen met activatiecode en uitleg over het spelregelbewijs. De vereniging kan in Sportlink zien hoever de speler is met het behalen van dit verplichte spelregelbewijs.

Veiligheidsbijeenkomst Gemeente Krimpenerwaard

Veiligheid: daar heeft iedereen wel een gevoel bij of een mening over. Het is een onderwerp dat overal aanwezig is: in en om je huis, op school, onderweg naar je werk, of sportclub, in het winkelgebied. Veiligheid is voor iedereen van belang; veiligheid maken we samen! De gemeente Krimpenerwaard organiseert een veiligheidsbijeenkomst op maandagavond 30 november aanstaande. Meer info en aanmelden via Veiligheid maken we samen - denkt u mee?

Teus verhoef