Veel media aandacht voor Rick Karsdorp.

24 november 2015 9:00

Wordt Rick Karsdorp Sporttalent Rotterdam-Rijnmond 2015?

Veel aandacht van de media voor Rick Karsdorp.

Of: Rick is hot, vooral doordat hij de laatste tijd tot de beste spelers van Feyenoord behoort en dat terwijl hij nog maar 20 jaar oud is.

Rick Karsdorp VI Images
foto met toestemming van VI Images

Zo stonden er pas interviews met hem in o.a .het Feyenoord Magazine, het AD en in de Voetbal International van 11 november jl.

In V.I. maar liefst vier pagina’s, met fraaie (actie) foto’s, hieronder vermeld ik voor niet-lezers van dit blad  gedeeltelijke reacties van Rick op een aantal vragen en stellingen van de verslaggever.

- "Ik loop vanaf mijn achtste jaar, na mijn pupillentijd bij V.V. Schoonhoven, al bij Feyenoord rond en sindsdien is de liefde voor deze club op mijn gehele familie overgeslagen. Zo heeft mijn vader in al die tijd vrijwel geen wedstrijd gemist en maakt mijn broer Kevin (bij ons spelend in zaterdag 3 – TV) het helemaal bont. Hij appt mij namelijk altijd onmiddellijk zodra hij iets over Feyenoord heeft gelezen.

- Ik denk dat ik de Rotterdamse nuchterheid in al die jaren in de Feyenoord-opleiding heb ontwikkeld.

- Ik ben pas een jaar als rechtsback bezig en moet mij nog op veel punten verbeteren, zoals verdedigend koppen, buitenspel stappen en me echt vastbijten in de tegenstander. In feite ben ik nog rechtsback in opleiding, maar dit is de positie waarop ik verder wil als prof. Met trots kan ik zeggen dat ik dé rechtsback van Feyenoord ben. Echter baalde ik aanvankelijk hevig toen ex-trainer Fred Rutten zei een rechtsback van mij te maken na van kinds af aan altijd aanvallende middenvelder te zijn geweest en op die positie ook Jong Oranje haalde. Uiteindelijk kan ik echter zeggen dat hij het niet verkeerd heeft gezien. Niets ten nadele van Van Bronckhorst, maar Rutten is, na mijn vader, de belangrijkste man in mijn loopbaan.

- Ik ben Feyenoorder tot op het bot. Of ik mijn contract, onlangs verlengd tot 2020, ook uitdien, weet je nooit, maar ik ga hier niet weg voordat ik een keer op de Coolsingel heb gestaan. Ik zal in Nederland ook nooit voor een andere club kiezen, ook al zou bijvoorbeeld Ajax mij het dubbele bieden. Maar natuurlijk heb ik ook wel ambities. Zo is het voor mij een droom ooit in de Premier League te spelen. Die competitie past, denk ik, wel bij mij met mijn aanvallend ingestelde spel en de power die ik op de mat leg. Natuurlijk zou het ook prachtig zijn om in Oranje te spelen en als ik mij zo blijf ontwikkelen als het laatste jaar, geloof ik dat ik basisspeler kan worden in het Nederlands elftal. Ik zat al bij de voorselectie voor de oefenwedstrijden in deze maand.

- Dat ik sinds kort in een Porsche rijd is toch mooi? Af en toe moet je jezelf eens kietelen. Maar ik weet nog steeds niet het verschil tussen een bougie en een accu en ik zou dus volkomen ongeschikt zijn om het garagebedrijf van mijn vader in Stolwijk over te nemen. Ik knijp me weleens in mijn arm over wat ik allemaal meemaak, al is dat geen reden om mij anders te gaan gedragen. De voetjes blijven op de grond, daar kunnen de Feyenoord-supporters van op aan. En anders zorgt mijn vader daar wel voor”.

Rick Karsdorp bij vader Fred in de garage.
foto met toestemming van VI Images

Over zijn Porsche gesproken, die stalt hij gerust  en bepaald niet ongezien op de parkeerplaats bij ons complex om bijv. de wedstrijd van zaterdag 1 te bezoeken en dat doet hij regelmatig. Hij verloochent zijn voetbalafkomst dus niet en dat wordt  door iedereen op prijs gesteld, niet in het minst door de aanhangers van Feyenoord bij ons!

Teus Verhoef

Rick Karsdorp Sporttalent Rotterdam-RIjnmond 2015?

Gun jij Rick deze titel? Breng je stem uit via Sport Awards Rotterdam.

Op 7 december zet Rotterdam de sport weer op een welverdiend erepodium tijdens de uitreiking van de Sport Awards Rotterdam-Rijnmond. De 21 genomineerden zijn bekend. Breng tot 30 november je stem uit op jouw favorieten!

Stem op Rick Karsdorp voor de Sport Award Rotterdam-Rijnmond 2015