Nieuwsbrief 26 november 2015

26 november 2015 10:00

met o.a. nieuws van Teus, Verslag voetbalquiz, Actie hartelijke groet, Vers van de pers Jessin Bennadi, Rick Karsdorp in de media, Agenda.

Lees de complete nieuwsbrief van 26 november  2015.

Nieuws door Teus Verhoef

Media aandacht Rick Karsdorp

Opvallend veel aandacht voor Rick Karsdorp in de media de afgelopen tijd. Leuk te vermelden dat Voetbal International ons verzoek honoreerde en twee foto's toestuurde om te gebruiken op de website.

Na regen kwam zonneschijn

Dit was zaterdag jl. het geval. Tot ca. 10.30 uur constant (pittige) buien en koude wind; vóór die tijd werden de spelende teams doornat en ijskoud en na dat tijdstip troffen zij droog en redelijk weer. Wat een ongelijkheid! In de ochtend werd nog wel gespeeld op veld 1, maar daarna volgde alsnog afkeuring om het veld verder geen “geweld” aan te doen. Het was ook een zaterdag waarin zaterdag 1 en 2 vrij hadden, de A-categorie had een inhaal- en bekerweekend en dat was voor onze teams niet aan de orde.Ons 1e team kwam op 24 november thuis wel in de wei voor een wedstrijd tegen FC Maense in de 2e ronde van de Voetbal Rijnmond Cup. De wedstrijd eindigde in een gelijkspel van liefst 5-5 en voordat penalty’s een beslissing moesten brengen, staakte de scheidsrechter na het einde van de wedstrijd zelf deze alsnog door constant gemekker van de zijde van de tegenstander. Aan de organisatie van dit Cup-gebeuren om een besluit over de afdoening te nemen. De doelpunten onzerzijds werden gemaakt door Willem-Paul van der Heijden (2 x), Mustafa el Hassouni (tevens 2 x en hij liet zich bij zijn rentree in de hoofdmacht dus gelijk al zien) en Pieter Meijer.
SV VVS via Twitter: "Moussie is terug!"

In verband met zijn terugkomst verscheen in het AD van 18 november 2015 een artikel overvan Mustafa el Hassouni van de hand van lokaal verslaggever Pieter van der Laan, fan van onze vereniging. In het artikel werden door Mustafa uitspraken gedaan die er niet om liegen, zoals: “Ik merkte tijdens mijn eerste trainingsavond dat er weinig beleving en weinig pit in de selectie zat en op mijn manier heb ik de boel een tikkie op scherp gezet. Het moet “knetteren” en ook een voetbalpartijtje tijdens de training wil ik per se winnen en ga ik er ook altijd stevig tegenaan. Op 14 november de wedstrijd tegen ZBC ‘97 gezien hebbend kon ik wel janken toen ik zag hoe de ploeg de voorsprong prijsgaf”.

Zaterdag a.s. wordt uit tegen koploper VVOR  gespeeld en een eventuele overwinning zou ons prima staan en in dat geval bovendien de stand van ons team op de ranglijst een wat beter aanzien geven. De wedstrijd vangt om 14.30 uur aan en het adres van de accommodatie is VVOR Sportpark De Venhoeve, Prinsenlaan 991, Rotterdam.

Zaterdag 2 zal het op 28 november uit om 12.30 uur gaan opnemen tegen Nieuwkoop 2 en hopelijk zullen zij met een overwinning in de tas terugkeren. De punten zijn namelijk hard nodig.

Tot slot voor wat betreft zaterdag jl. nog een resultatenoverzicht, luidend dat er in totaal 25 wedstrijden werden gespeeld (thuis werden 2 wedstrijden afgelast en uit 7), waarvan er 13 werden gewonnen, 9 verloren gingen en 3 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 52,—,  net boven “de streep”.

Geslaagde Voetbalquiz Supportersvereniging

Na een quiz binnen een vrijwilligersavond op 13 november, vond er vrijdagavond jl. weer één plaats, voor de derde maal georganiseerd door het bestuur van de Supportersvereniging. Lees de uitslag en bekijk zelf de vragen van de quiz.

Activiteiten december en januari

1 december Sinterklaasfeest voor de Champignons Leaque en de F-jes
4 december Oud Papier ophalen (niet alles voor de surprises gebruiken)
18 december Kerstklaverjassen vanaf 20.00 uur in de kantine, georganiseerd door de kantinecommissie ism onze klaverjasclub  (nadere info volgt)
21 t/m 23 december Meenttoernooi voor de jeugd (nadere info volgt)
9 januari Nieuwjaar viering met om 14.00 uur een wedstrijd combinatie zaterdag 1 en 2 tegen combinatie zondag spelers. Vanaf 16.00 uur een receptie (nadere info volgt)

Teus verhoef

Bijzonder Wedstrijdverslag

Michael van den Dool maakte van de wedstrijd VEP C1 - VVS C1 een videoverslag.

Foto's

De spelerfoto's van de D2 zijn bijgewerkt en ook de teamfoto is weer actueel. Bedankt voor het toesturen!

En wie weet wat Bas en John, leider/trainers van de D3
 hier zoeken mag het zeggen?