Nieuwsbrief 3 december 2015

3 december 2015 13:30

met o.a. succesvol Sinterklaasfeest , Wedstrijdverslagen, De Winterstop en Kerstklaverjassen.

Lees de complete nieuwsbrief van 3 december 2015.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 boekt een verdienstelijk gelijkspel tegen de koploper

Afgelopen zaterdag was in Rotterdam nauwelijks of geen sprake van een niveauverschil tussen de nummers 1 en 10 van de ranglijst. Met een uitslag van 2-2 boekte ons team een  keurig resultaat na twee keer van een achterstand  te zijn teruggekomen. De rust werd ingegaan met een stand van 1-1, nadat Arie Versluijs de stand had gelijkgetrokken. In de tweede ronde scoorde VVOR uit een zeer discutabel toegekende penalty door de scheidsrechter, die trouwens gedurende de gehele wedstrijd toch al geen sterke indruk maakte. Echter was het Kelvin Potuyt die met een prachtig schot vanaf rond de 16 meter voor de eindstand zorgde. Mustafa el Hassouni maakte in deze wedstrijd zijn competitiedebuut en hij liet een goede indruk achter.

's Morgens verscheen in het AD een stukje over de rentree van Willem-Paul van der Heijden.

Voor wat betreft de ranglijst heeft ZBC ‘97 de koppositie van VVOR overgenomen door NSVV liefst met 5-0 te hebben overwonnen. Ons team staat nu op de elfde plaats met elf punten minder dan de nieuwe koploper en in punten gelijk met EBOH, dat door een beter doelgemiddelde als tiende is geklasseerd.

Komende zaterdag wordt thuis tegen GOZ uit Mijnsheerenland gespeeld, dat met zes punten minder dan de onzen de twaalfde plaats inneemt. Aanvang van de wedstrijd: 14.30 uur.

Het tweede elftal boekte uit een mooie winst van 2-3 op Nieuwkoop 2 en heeft hierdoor de onderste plaats in haar klasse gelukkig verlaten. Doelpuntenmakers, na een 2-0 achterstand in de rust, waren Tiago de Vries van A-1 (2 x) en Jordy de Rek. Zeer zeker ook nog vermeldenswaard is, meen ik, dat de overwinning mede te danken was aan de pas 15-jarige keeper Yannis de Graaf van B-2, die meedeed in verband met blessures van vaste keeper Stephan Dooms en van keeper Vincent Zwijnenburg van het het 3e team. Yannis verdient een groot compliment. Op 5 december zal  het team het thuis gaan opnemen tegen Capelle en er zal om 12.00 uur worden afgetrapt.

Tot slot nog even terug naar zaterdag jl. met een resultatenoverzicht, luidend  dat er in totaal 31 wedstrijden werden gespeeld (11 thuis, met 7 afgelastingen, en 20 uit), waarvan er 15 werden gewonnen, 13  verloren gingen en 3 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 48,39.

Vastgestelde winterstop

A-categorie (Zaterdag 1 en 2 en B-1) van 19 december 2015 tot 23 januari 2016
(tenzij inhalen of bekeren, voor het 2e team en B-1 op 23 en 30 januari inhalen of bekeren, indien van toepassing).
B-categorie van 19 december 2015 (het damesteam vanaf 20 dec.) tot 16 januari 2016, tenzij inhalen of bekeren of wel een wedstrijddag voor E- en F- pupillen, met uitzondering van E’s 9 tegen 9, voor hen geldt ook eventueel inhalen of bekeren.

Sinterklaasfeest wederom een groot succes

Zo’n 70 mini’s, champignons leaque en F-jes genoten 1 december ‘s middags in de AP zaal van het Schoonhovens College met volle teugen van het jaarlijkse Sinterklaasfeest. Allen ontvingen uit handen van de met de Sint vier meegekomen Pieten een lekker geschenk in de vorm van pepernoten, in dank weer beschikbaar gesteld door Kok’s Brood- en Banketbakkerij, en ze kregen iets te drinken. Zij hielden zich verder enthousiast bezig met apekooien en het zingen van Sinterklaasliedjes, terwijl een volle tribune met familieleden  ook intens van het gebeuren genoot. Het feest was weer voortreffelijk georganiseerd door de jeugdevenementencommissie. Waarvoor dank! Bekijk alle foto's van het Sinterklaasfeest 2015

Dagelijkse bezoekers op de vroege ochtend

Naast onderhoudsmedewerkers zijn dit hordes meeuwen op veld 1 om pieren te nuttigen. Ze verdwijnen onmiddellijk weer als de medewerkers na de koffie weer naar buiten gaan om met onderhoudswerkzaamheden te beginnen. Ik heb het veld inmiddels omgedoopt in Avifauna 2!  Op de foto een klein deel van de bezoekers, toen zeer vele andere letterlijk al waren gevlogen.

Kerstklaverjassen op 18 december 2015

Hét motto van de avond: Gezelligheid troef. Lees de details van het Kerstklaverjassen in de agenda.

Niet vergeten oud papier!

Vrijdagavond 4 december is het weer oud papieravond. Gehoopt wordt op weer hoge bergen papier op de daartoe bestemde plaatsen.Teus Verhoef

Team updates

Van de C6 zijn de spelerfoto's bijgewerkt, bedankt Mariska voor het aanleveren!Bij de D3 is de samenwerking ook buiten het veld goed te noemen. Van de afgelopen wedstrijd werden de feiten genoteerd door één ouder en er een fraai wedstrijdverslag van gemaakt door een ander. Teamwork!

Vergeet ook niet de uitgebreide wedstrijdverslagen van de F1F2 en F5 te lezen!