VVS wint met ruime cijfers van GOZ

6 december 2015 10:30

Na 4 wedstrijden zonder overwinning was er afgelopen zaterdag eindelijk weer een overwinning voor VVS. GOZ uit Mijnsheerenland werd met ruime cijfers (5-2) verslagen. Voor VVS wisten Marc Kruiper, Kelvin Potuyt, Arie Versluis, Willem Paul v/d Heijden en Farouk el Kadiri het net te vinden. Door deze overwinning stijgt VVS naar plek 8 op de ranglijst met 17 punten uit 12 wedstrijden.

De wedstrijd van afgelopen zaterdag moest gewonnen worden om in de buurt te blijven bij de ploegen in de middenmoot van de ranglijst. Uit de laatste 4 wedstrijden wisten de Zilverstedelingen maar 1 punt te halen en is het ver weggezakt op de ranglijst. De ploeg uit Mijnsheerenland, met oud Schoonhoven speler Erwin Roquas in de gelederen, stond één plaats achter VVS op de ranglijst met 6 punten minder. Bij een verlies van VVS zou GOZ dus op 3 punten naderen. De Mijnsheerenlanders kwamen in ieder geval met een goed gevoel naar de Zilverstad toe. De laatste 2 wedstrijden werden immers gewonnen. VVS moest het deze wedstrijd doen zonder Leroy Hartmann. De rechtsback had vrijdag te kennen gegeven teveel last te hebben van de knie waardoor hij niet kon spelen.

GOZ begon de wedstrijd door zicht terug te trekken op eigen helft en liet VVS het spel maken. De beginfase was dan ook voor de ploeg van trainer Wim Eilander. Echter was het toch GOZ wat een voorsprong nam in de wedstrijd. VVS linksback Daan Teunissen gaf de aanvoerder van GOZ een vrije doortocht door in de laatste linie uit te glijden. De spits van GOZ benutte dit buitenkansje door de bal via de binnenkant van de paal achter VVS doelman Sjef van Vugt te schieten. Tegen de verhouding in kwam GOZ dus op een 0-1 voorsprong. VVS liet zich niet van de wijs brengen en ging op jacht naar de gelijkmaker. Die leek er ook te komen in de 18e minuut. Het was Willem Paul v/d Heijden die de 1-1 op zijn schoen had. Geheel vrijstaand voor de keeper schoot hij de bal echter op de paal en werd een grote kans verprutst. Vijf minuten later was het alsnog raak. Een vrije trap van Kelvin Potuyt werd door verdediger Marc Kruiper achter de GOZ doelman gekopt. Na de 1-1 ging de wedstrijd gelijk op en kwam GOZ nog een aantal keren dicht bij het doel van VVS maar echt gevaarlijk werd het niet. In de 33e minuut was het VVS dat een voorsprong nam in de wedstrijd. Het was opnieuw Kelvin Potuyt die met een diepe bal Rogier Peltenburg probeerde te bereiken in het zestien meter gebied. De meegelopen GOZ verdediger kreeg de bal uiteindelijk tegen zijn arm aan en de scheidrechter wees daarna resoluut naar de stip. Aanvoerder Kelvin Potuyt schoot de strafschop uiteindelijk onberispelijk binnen en scoorde daarmee zijn vijfde doelpunt van dit seizoen. De 2-1 van Potuyt bleek uiteindelijk ook de ruststand.

Na rust kwam VVS goed uit de startblokken. Rechtsbuiten Mustafa el Hassouni gaf een afgemeten pass op de vrijstaande Versluis die daarna zijn directe tegenstander uitkapte om de bal vervolgens in de korte hoek te schieten en zette zijn ploeg daarmee op een comfortabele 3-1 voor sprong en een grotere uitslag leek in de maak. Na de 3-1 kreeg VVS meerdere mogelijkheden om een grotere voorsprong te nemen maar het vizier stond niet op scherp bij de aanvallers. In de 70e minuut was het dan uiteindelijk toch raak. Willem Paul v/d Heijden schoot met een punter zijn eerste doelpunt van het seizoen binnen en zette VVS op de 4-1 voorsprong en daarmee leek de wedstrijd beslist. Niets was minder waar want GOZ kwam een minuut later terug tot 4-2. Na de 4-2 had de ploeg van trainer Marcel Langeveld het idee dat het er toch nog meer inzat en bleef het aandringen op het VVS doel maar tot doelpunten leidde dit niet meer. VVS schoot uiteindelijk nog wel één keer raak. Invaller Farouk el Kadiri bepaalde de eindstand, op aangeven van Willem Paul v/d Heijden, uiteindelijk op 5-2 door de bal in de verre hoek binnen te schieten.

Door deze belangrijke overwinning stijgt VVS drie plekken op de ranglijst en gaat het ’s-Gravendeel (1-1 tegen VVOR), YVV De Zwervers (3-3 tegen Perkouw) en EBOH (wedstrijd gestaakt) voorbij en behoud het aansluiting bij de middenmoot. VVS bezet nu de 8e plaats met 17 punten uit 12 gespeelde wedstrijden. Volgende week wacht een uitwedstrijd tegen SSS. De ploeg uit Klaaswaal is bezig met een goede serie wedstrijden en is inmiddels opgeklommen naar een 4e plaats op de ranglijst. Trainer Wim Eilander weet dus dat hij zijn ploeg moet voorbereiden op een moeilijke wedstrijd. Na de wedstrijd tegen SSS kunnen de mannen genieten van een winterstop en dan wacht op 23 januari alweer de derby thuis tegen Perkouw.

Aankomende dinsdag speelt VVS ook nog een wedstrijd om de Voetbal Regio Cup. Om 20.00 uur speelt VVS in Waardenburg tegen eersteklasser WNC. Een mooie krachtmeting voor VVS en hopelijk kan er gestunt worden

Opstelling VVS: Sjef van Vught, Rob Arbeider, Marc Kruiper, Jorn Nagtegaal, Daan Teunissen, Kelvin Potuyt (Farouk el Kadiri), Mustafa el Hassouni, Pieter Meijer, Willem Paul v/d Heijden, Arie Versluis (Amin Karroum), Rogier Peltenburg