El Classico is gespeeld

10 december 2015 12:00

De 'Clash der Clashes', 'El Classico'; Reveco 1 tegen Reveceo 2.

Schoonhoven Het Hofland 3 december 2015

DE KLASSIEKER     VV Schoonhoven Reveco 1 tegen Reveco 2.

Gebroederlijk op de foto, voor een heerlijk avondje voetbal!

Harry staat te popelen!

De "clash der clashes", "El Classico" of ook wel de derby van de Krimpenerwaard stond afgelopen
donderdag 3 december 2015 op het programma.

Reveco 1 tegen Reveco 2.

Dit duel wordt gezien in de regio als "het duel van het jaar".Prestige staat op het spel en daarom wordt
vanaf het begin van het seizoen, deze datum vetgedrukt in de agenda's gezet.

Elke donderdagavond is, na de training of gespeelde wedstrijd, dit het gesprek van de avond. Er worden weddenschappen afgesloten en stevig op los gedold. De tendens wordt gezet.

Op de dinsdag voor de wedstrijd, wordt er nog door TV Schoonhoven een filmpje "viral"gezet met de
gepaste titel: Reveco Massacre............... En toen was het zover. Donderdag 3 december 2015 aftrap 20:15 uur.

Het Hofland Park stijf uitverkocht. Er was geen kaartje meer te verkrijgen.

Ook dit keer was onze beste scheidsrechter weer aangesteld om alles in goede banen te leiden. Harry
(we hebben het inderdaad hier over Harry Waas ) was speciaal in trainingskamp geweest en hierdoor
conditioneel zeer sterk, zodat hij bij elke situatie er zeer dicht op kan zitten.

Voor de wedstrijd nog even met zijn allen op de foto, zeer sportief, want zoals de geschiedenis ons heeft geleerd, kunnen de gemoederen nog weleens hoog oplopen.

Beide teams verschijnen in hun sterkst mogelijke opstelling aan de start.

Hierbij was tijdens het checken van de spelerskaarten door Harry gelijk een disputabel punt. Reveco 1 had voor deze pot een speler speciaal laten invliegen. Deze zag er nog wel heel "jong" uit, maar bleek toch, hetzij net, de speelgerechtigde leeftijd te hebben van 40 jaar. De aftrap kan plaatsvinden.

De coaches hadden de tactiek bepaalt. Reveco 2 liet 1 komen. Zij hielden het speelveld bewust klein, zodat het favoriete spelletje van Reveco 1 ( het tikkie-takkie) niet gespeeld kon worden. Hierdoor waren de beste kansen voor Reveco 2 en had 1 alleen wat speldeprikjes voor Hans Slob.

Halverwege de wedstrijd viel het 1e doelpunt. Een onderschepping van Marcel de Wit leidde een aanval in. Deze speelde Peter Faaij aan, deze gaf hem hoog voor, waarna Piet Jan Boringa de bal schitterend inkopte. ( dit heet in het vakjargon, een D1 'tje ). 0-1, zeer onverwacht en op dat moment zeker niet onterecht. De wedstrijd is los.

De kansen gaan nu over en weer. Hans en Peter van Schaik staan katachtig te keepen. 1 minuut voor tijd, ontstaat er een heel onoverzichtelijke situatie. Een schot van Reveco 1 belandt via via richting Hans. Dezelijkt de bal te keren voor de doellijn. Onze zeer attente Harry, zag hier geen doelpunt in, terwijl hij er bovenop stond. Maar toch gaf Hans toe dat deze de lijn gepasseerd was. Zeer sportief 1-1. aan....... Wederom Jan, deze keek eerst verbaasd, dit kan toch niet, maar ja.... ik schiet hem er toch maar... direct floot Harry voor de rust. Wat een kraker......!!!!!!

De oude stramme spieren werden weer geprepareerd en onder het genot van een kopje thee werden de nieuwe tactieken besproken. Klaar voor de 2e helft van de "clash".

De rollen waren omgedraaid. Reveco 1 was een stuk feller en voerde de druk op. Kansen voor Jan Korevaar en vooral Fred van der Stok waren niet aan hun besteed. Berusting en herstellen. Het voltallige publiek begon zich te roeren. Het sfeertje werd meer gespannenen het werd steeds meer een derby. Alle ingrediënten kwamen aan bod. Het werd grimmiger. Opeens viel er weer te juichen. Jan Korevaar kwam 1 tegen 1, maar Hans pakte hem fantastisch. Hij was zo blij, dat hij hem gelijk weer teruggaf.......alleen in. Stand 2-1.

Nu moest Reveco 2 komen en ja, dat was kaasie voor Reveco 1. Hettikkie- takkie begon. De wedstrijd werd harder en er volgden vele overtredingen. Harry had alles onder controle.

Reveco 2 kreeg geen kans meer. 1 minuut voor tijd, scoorde Jan zijn 2e,
na een prachtig uitgespeelde aanval. Eindstand 3-1.

Publiek was weer de grote winnaar en na de standaard opmerking na afloop, " Het is nooit een wedstrijd geweest", gaan de matadoren de klassieker om van kleedkamer in. Beide met een metertje bier. Dat hadden ze wel verdiend!!!!!

Nu mag Reveco 1 mag zich de onbetwiste kampioen van de Krimpenerwaard noemen en dat zal Reveco 2 weer een jaar lang moeten aanhoren.

De 3e helft was weer zeer gezellig. Tot in de late uurtjes werd er over gesproken en gedold.Maar deze helft was zoals altijd voor de gasten van Reveco2........

Opstellingen:

Reveco 1: Peter van Schaik, Paul van Schaik (Fred van der Stok), Ronald Swaneveld, Cees de Jong, Ap van As, Jan Korevaar (Jaap Zwijnenberg) en Martijn Snoeck.

Reveco 2: Hans Slob, Nik Boer (Jack Getrouw), André Hak, Peter Faaij (Rob Lelieveld), Marcel de Wit (John van Asperen), Piet Jan Boringa en John Eelsing (Erwin van Niekerk)

Uw verslaggever M.d.W.