Nieuwsbrief 10 december 2015

10 december 2015 13:15

met o.a. nieuws van Teus Verhoef, wedstrijdverslagen, voetbaljournaal

Lees de complete nieuwsbrief van 10 december 2015.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag maakt door winst een sprongetje op de ranglijst

Al met al verdiend liet ons team zaterdag jl. de tegenstander GOZ met een verlies van 5-2 de terugreis naar Mijnsheerenland maken. Nadat deze ploeg vóór de rust 0-1 had gescoord, wist ons team nog voor de pauze de stand om te buigen in 2-1 door doelpunten van Marc Kruiper uit een kopbal, zijn handelsmerk, en Kelvin Potuyt uit een penalty. In de tweede ronde liep ons team uit naar 4-1 door scores van Arie Versluijs en Willem-Paul van der Heijden, sputterde de gasten nog even tegen door een 2e goal te maken, maar was het invaller Farouk el Kadiri die door een treffer de eindstand compleet maakte. Lees ook het wedstrijdverslag.

Supportersvereniging via Twitter @sv_vvs  Het is koud!

Voor wat betreft de ranglijst is ons team door deze overwinning van de elfde naar de achtste plaats gestegen , met blijvend een achterstand van elf punten op koploper ZBC ‘97. dat zelf een winst op SVS Capelle boekte en de voorsprong op VVOR tot drie punten verhoogde doordat de Rotterdammers gelijk speelden tegen ‘s Gravendeel.

Komende zaterdag wordt uit om 14.30 uur tegen SSS gespeeld, dat met een vierde plaats zeven punten van de onzen is verwijderd. Het adres van de accommodatie is Jaap Kosterstraat 1 a, Klaaswaal. Dit wordt de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft en de competitie wordt op 23 januari vervolgd. En met wat dan voor een wedstrijd, namelijk de derby “der lage landen” Zaterdag 1- Perkouw 1. Teammanager Wout den Braber is al druk bezig met het regelen  van enige oefenwedstrijden tijdens de winterstop.
Ons 2e team moest het zaterdag thuis op eigen complex met 2-3 afleggen tegen Capelle 3 en Julien Buijs en Yordi de Rek tekenden voor de twee treffers. Op 12 december is het elftal niet voor de competitie ingedeeld.

Tot slot met betrekking tot afgelopen zaterdag nog een resultatenoverzicht, luidend dat er in totaal 27 wedstrijden werden gespeeld, waarvan 11 thuis (het 1e veld werd alleen voor vroeg in de ochtend goedgekeurd) en 16 uit, waarvan er 10 werden gewonnen, 16 verloren gingen en 1 wedstrijd in een gelijkspel eindigde. Een winstpercentage van 37,04, aldus helaas onder “de streep”.

El Clásico is gespeeld

In navolging van deze naamgeving voor de wedstrijden tussen Barcelona en Real Madrid wordt deze naam ook al een aantal jaren gebruikt voor de ontmoetingen tussen onze teams in de Reveco competitie. Op 3 december werd tegen elkaar gespeeld en boekte het 1e team een overwinning van 3-1 door doelpunten van Kees de Jong en Jan Korevaar (2 x) terwijl het 2e team via een counter nog op 0-1 was gekomen. Volgens Ap van As had het wel 6-1 voor zijn team kunnen worden wanneer alle kansen zouden zijn benut, maar het ook zo was dat Hans Slob voor Reveco 2 prima stond te keepen. Het ging er soms wel iets te grimmig aan toe, merendeels van de zijde van het 2e team wist Ap in alle objectiviteit te melden. Echter was het na de wedstrijd natuurlijk handjes schudden en met elkaar gezellig een biertje drinken. Dat hoort er ook bij en het bleef nog lang gezellig is de kantine; Tot slot nog dat tot het 1e team liefst vijf spelers behoren die al in de vijftig zijn, namelijk Ap zelf, Kees de Jong, Jan Korevaar, Peter van Schaik en Jaap Zwijnenburg, Grote klasse. Voor wat betreft het 2e team is dit mij nog niet bekend, maar dit komt nog wel een keer. Lees het wedstrijdverslag van verslaggeer M.d.W.

De Business Club in het VoetbalJournaal Lek en IJssel

Met een oplage van 75.000 exemplaren en twee maal per jaar verschijnend, komen bestuurders, spelers etc. aan het woord van de verenigingen in onze regio. In de laatste editie een item over onze Business Club. Lees het interview met Jeroen van Hooff, voorzitter van de Business Club. Het ging en gaat de Business Club goed, ten faveure ook van onze vereniging. Zonder de steun van de Business Club zouden bepaalde zaken niet kunnen zijn gerealiseerd, en niet in het tempo waarin dit nu is gebeurd, meen ik te mogen stellen.

Oud papierzaakjes

De actie van 4 december kende een mooie opbrengst van 38.320 kg. Het bedrag per ton voor de actie van 6 november bedroeg € 47,50, weer € 10,—boven de standaardprijs en dat bij bij een opgehaald aantal van 43.400 kg. De penningmeester zal hiermee ongetwijfeld in zijn nopjes zijn. De datum voor de volgende actie is nog niet definitief bekend, maar is waarschijnlijk 8 januari 2016. Teus Verhoef

Meenttoernooi voor de Jeugd

In de Kerstvakantie kun je weer meedoen aan het Meenttoernooi. Dit zaalvoetbaltoernooi is voor al onze jeugdleden t/m de C-teams. Ieder jaar een groot succes en daar hopen we ook nu weer op! Kijk op welke dag en tijd jouw team is ingedeeld voor het Meenttoernooi.

Tweede ronde Regio Voetbal  WNC - VVS  3-7 #EM-cup

Kerstklaverjassen

Zin om vrijdag 18 december een kaartje te leggen? Doe mee met het Kerstklaverjassen.