Nieuwsbrief 14 januari 2016

14 januari 2016 10:00

met o.a. een impressie van de nieuwjaarviering

Van de voorzitter

Helaas hebben we geen goed nieuws over Bert de Bruin. Bert is afgelopen vrijdag thuis gekomen omdat er in het ziekenhuis geen verdere behandeling meer mogelijk is. Ik heb contact gehad met Trudy, zijn vrouw. De situatie is zodanig dat Bert alleen bezoek kan ontvangen van naaste familie en vrienden.

Namens alle leden heb ik Bert, Trudy en de kinderen heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijd.

Groeten,

Lees het programma voor komend weekend of bekijk het via de VoetbalAssist app.

Miniworld Cup van de Rijnmondcup

De volgende teams zijn een ronde verder en spelen hun volgende wedstrijd in februari :
C1 - Sparta AV C1 op 15 februari om 19:00 uur
Excelsior'20 D1 - D1 op 15 februari om 19:00 uur
Olympia E1 - E1 op 24 februari om 19:00 uur

Kantinedienst

Lees het actuele kantinerooster.

Oefenwedstrijd Zaterdag 1

Zaterdag 1 begint oefenreeks met een gelijkspel. Op 12 januari deelden ons team en de tegenstander GVV, 3e klasser zondag uit Geldermalsen, de punten. Het werd in eigen huis 3-3, met doelpuntenmakers onzerzijds Willem-Paul van der Heijden, Mustafa el Hassouni en nog A-junior Tom Kruiper. Erg leuk voor de jongste uit deze voetbalfamilie. Op 16 januari wordt de oefenreeks vervolgd met een uitwedstrijd tegen zaterdag 3e klasser Schelluinen. Aftrap om 14.30 uur en adres van de accommodatie Sportlaan 1. Op 19 januari wordt als laatste uit om 20.00 uur geoefend tegen VVAC in Ottoland. Adres: Bloklandsekade 2. We gaan dus weer twee keer naar de overkant! Ons 2e team speelt op 19 januari thuis nom 20.00 uur een oefenwedstrijd tegen Haastrecht 2.

Impressie Nieuwjaarviering

Deze werd op 9 januari ingezet met de wedstrijd tussen een combinatie van zaterdag 1 en 2 en een team van ex-selectiespelers. Hieraan werd zowel door spelers als bezoekers veel plezier beleefd, voor wat betreft “oud” ondanks een geleden zware nederlaag. De uitslag was eigenlijk ook bijzaak, al werd het liefst 12-2 voor de huidige formatie. Het scoreverloop was eerst nog 0-1 door Jouk Pols, waarna het door Rogier Peltenburg 1-1 werd, 2-1 door Pieter Meijer, 3-1 door een eigen doelpunt van René Zuurmond, terwij Mustafa el Hassony voor de rust de vierde treffer voor zijn rekening nam en vervolgens Sergio Jongbloed, Willem-Paul van der Heijden, Mustafa el Hassouny, Julien Buijs, Farouk el Kadiri (3 x) en Koen Tennebroek de 12 vol maakten. Jouk Pols tekende tussendoor nog voor zijn tweede doelpunt voor “oud”. Nog dat bij “oud” een 2-tal vijftigers meededen, namelijk Kees de Jong en Ari Nagtegaal, maar nog steeds topfit, de wedstrijd weer in uitstekende handen was van René van Os, de coaches Wim Eilander en Simon van Nieuwkasteele van “huidig en Ap van As en Harry van Waas dit voor “oud” waren, terwijl Ap van As en Wim van ‘t Hullenaar weer voor een perfecte organisatie hadden gezorgd.

Tijdens en na de wedstrijd konden de bezoekers genieten van door de Business Club aangeboden erwtensoep en Glühwein.

Rond 16.00 uur betraden zeer velen de kantine voor  de Nieuwjaarsreceptie, geopend door voorzitter Paul van Schaik met een speech, hieronder samengevat de kernpunten:

Namens bestuur van harte welkom,

Vervelend bericht inzake Bert de Bruin. Bert is uitbehandeld en thuis. We wensen Bert en familie veel sterkte komende tijd.

Wat gaat 2016 ons brengen ?
  • Voortzetten en behouden alle goede dingen voorgaande jaren
  • We hebben een nieuw reserveshirt in de kleuren rood zwart. Dit zijn kleuren van gemeentewapen alsmede kleuren waarin we in een ver verleden onder de naam “Voorwaarts” actief waren.
  • Blijven investeren in jeugd en het voetbal; ik verwacht weer een paar mooi kampioenen
  • Normen en waarden op alle niveaus ; we hebben in Rabobank een mooie sponsor gevonden die ons hierbij wil ondersteunen.
  • Kleding-shop op onze eigen locatie (complimenten aan de sponsorcommissie)
  • Qua 1e elftal blij te kunnen mededelen dat contract met Wim Eilander wordt verlengd en hij ook volgend jaar trainer bij onze club zal zijn; op naar een nacompetitieplaats !
Oud Papier
  • Belangrijke inkomsten voor de club
  • Met veel inspanning van diverse vrijwilligers
  • Arnoud Spek bedankt voor zijn bewezen diensten.
Tot zover. Op naar een mooi 2016. We proosten daarop, komende uur is “rondje van het bestuur”.

Het rondje van het bestuur was natuurlijk tot groot genoegen van een ieder en ja, voor zo’n “prijs” smaakt het extra lekker!

Koplopers

De volgende teams hervatten de competitie voor de B-categorie op 16 januari a.s. met een bovenste plaats: C-1, C-2, C-4, E-5 en zaterdag 7. Voorts hebben een aantal teams de koplopers in hun klasse (dicht) in het vizier, te weten: A-1, B-3, D-1, E-3, F-1 en F-6. Al met al naar mijn mening geen onverdienstelijke tussenbalans!

Oud papierzaakjes

- De actie van 8 januari kende een zeer fraaie opbrengst van 44.760 kg. Voor de inhuur van perswagens is overgestapt van het bedrijf Reparco Randstad naar Cyclus uit Gouda, die ook voorheen al een tijdje het ophalen heeft verzorgd.
- De ophaalactie van 4 december bracht andermaal een extraatje van € 10,-- boven de standaardprijs van € 37,50 per ton in het laatje en dat bij een opgehaald aantal kilogrammen van 38,320.
Volgende actie: 5 februari

Een terugblik op 2015

Door velen wordt in deze tijd, eigenlijk al eerder dan “vandaag”, teruggeblikt op het afgelopen jaar. Voorzitter Paul van Schaik stipte al enige zaken aan in de nieuwsbrief van 24 december. Staat u mij toe dit van mijn kant te doen met een opeenvolging van gebeurtenissen van het afgelopen jaar in een Terugblik 2015.

Teus Verhoef

Nieuwe teamfoto's voor de F3 en de E7

Heeft u nieuws?

Stuur het bericht, eventueel met links en foto's naar [email protected]