Nieuwsbrief 28 januari 2016

28 januari 2016 12:00

met o.a. respect met 1 minuut stilte, damesvoetbal en terug in de tijd.

Nieuwsbrief 28 januari 2016

Nieuws door Teus Verhoef

Ook zaterdag jl. in het teken van het overlijden van Bert de Bruin.
Ter nagedachtenis aan Bert werd zaterdag jl. op de velden vóór elke wedstrijd een minuut stilte in acht genomen. De plechtigheid voor de wedstrijd van zaterdag 1 vond plaats in aanwezigheid van echtgenote Trudy en zijn kinderen. Hetgeen bijzonder op prijs werd gesteld.

Over de wedstrijd zelf was het FC Perkouw dat ons wederom met lege handen liet staan, nadat in de eerste seizoenshelft in Berkenwoude ook al een nederlaag was geleden. Toen met 4-1, terwijl het zaterdag 1-3 werd. Na een achterstand van 0-1 in de eerste helft werd het daarna 0-2, scoorde Rogier Peltenburg nog tegen, maar wat het laatste woord aan Perkouw.
Lees de details in het wedstrijdverslag VVS1-Perkouw en in het item van Regio-voetbal.nl.

Op de ranglijst is ons team van de achtste naar de tiende plaats gezakt en mag zij het niet verder laten komen! Aan kop is ZBC ‘97 nu zes punten los van VVOR, dat zaterdag tegen NSVV een nederlaag van 1-0 leed en de ploeg uit Zwijndrecht tegen Sparta (AV) geen fout maakte. Voor wat betreft de 2e periode neemt FC Perkouw na zes van de negen wedstrijden de koppositie in. Toch knap wat deze kleine dorpsploeg presteert, vind ik.
Zaterdag a.s. gaan de onzen op bezoek bij IJVV de Zwervers en gezien de stand, zij met één punt minder dan ons team op de 11e plaats, maar met een wedstrijd minder gespeeld, belooft het een spannende pot te worden. De wedstrijd start om 14.30 uur op de accommodatie aan de Smeetslandseweg 15, Rotterdam.

Over zaterdag jl. nog tot slot:
- Ons 2e team kwam niet in actie kwam door afgelasting van de oefenwedstrijd uit tegen JSV Nieuwegein 2;
- Er werden totaal 23 wedstrijden gespeeld (13 thuis en 5 afgelastingen en 10 uit met 7 afgelastingen), waarvan er 13 werden gewonnen en 10 verloren gingen. Aldus een winstpercentage van 56,52, niet onverdienstelijk.

Damesteam rijkelijk gesponsord

Gezegd mag worden dat het team door verschillende sponsorbijdragen er pico bello bij loopt. Zo heeft in het begin van dit seizoen café De Tol voor fraaie blauw-witte trainingspakken voor het team en de leiding gezorgd, sponsort Cor Vermeulen Verhuur al voor het derde jaar shirts en verzorgt hij al langere tijd de sponsoring voor het Hemelvaartsdagtoernooi, en zijn er tassen geschonken door, gezamenlijk, Snackbar De Veerpoort, Ries Rijkaart en Ferry de Kruijf. De dames zijn met het alles zeer verguld, zo wist de al even trotse leider John de Lange mij te vertellen. Competitie vrouwen zondag VR1 4e klasse 2.

Het jaar dat Den Goudschen Bond 25 jaar bestond en ter gelegenheid daarvan een jubileumboek uitgebracht werd. Lees Terug in de tijd... 1930

VI Voetbalkampen 2016

VI start in samenwerking met de Moves & Skills-jeugdopleiding zoals wordt gesteld het meest afwisselende voetbalkamp voor jeugdleden. Techniek, fysiek en mentaal staan centraal in deze 3 of 5 daagse FUN-dagen. In elke regio is men op zoek naar locaties/clubs om gezamenlijk deze kampen te organiseren. Deelnemers krijgen o.a. een voetbaltenue, een voetbal, het VI-voetbalpaspoort en een VI goodiebag. Meer informatie over de Hollandse Voetbaldagen.

Teus Verhoef

VVS D1 - Nieuwerkerk D2

Lees het wedstrijdverslag en bekijk de foto's van deze wedstrijd in het Fotoalbum van Edwin van Dalen.

VVS E3 - Haastrecht E3

BAB D2 - VVS D3

Lees het Wedstrijdverslag van deze wedstrijd.

Zwervers CVV F3 - VVS F2

"Je bent zo goed als je laatste vijf minuten" lees het in het wedstrijdverslag

Heeft u nieuws?

Stuur het bericht, eventueel met links en foto's naar [email protected]