D1 wint een punt bij Groeneweg D1, 0-0

30 januari 2016 23:00

In de week voor de wedstrijd tegen Angstgegner Groeneweg D1 kregen we op de trainingen te maken met een oplopende ziekenboeg. Twee trainingen met allebei de voltallige selectie (klasse mannen, dat houden we erin), maar helaas eindigen we de week met één geblesseerde Niels die zaterdag niet kon spelen en drie spelers die licht geblesseerd aan de wedstrijd begonnen.

Vanuit de D3 wilde gelukkig Troy ons komen versterken, wat hij uitstekend heeft gedaan en zich gelijk kandidaat stelt voor volgend seizoen.

Dus met de staart tussen de benen gingen we richting Zevenhuizen. Thuis hadden we kansloos, en als ik zeg kansloos dan bedoel ik ook kansloos, met 0-5 verloren en mochten we daar zelfs blij mee zijn. We waren gewaarschuwd voor deze fysiek sterke tegenstander en dan moet je ook nog eens spelen in verschrikkelijk K…. weer, harde wind, veel regen en de gevoelstemperatuur was richting het Nulpunt. Het KNMI had weer een weercode afgegeven. Dus Tom Poes verzin een list!!!

We begonnen in een iets andere opstelling dan normaal, afgesproken om niet de fysieke duels op te zoeken maar de bal het werk te laten doen. In de eerste helft hadden wij de wind en regen tegen, maar konden we voetballend elkaar prima vinden. Helaas was vaak de eindpass (door de wind) net iets te scherp om echte kansen te creëren. Sem leek 1x op weg naar de keeper van Groeneweg, maar kon nog net door de laatste man ingehaald worden.

In de rust spraken we af om weer terug te gaan naar onze vertrouwde opstelling, wind in de rug, regen was opgehouden. Helaas was de wind een windje geworden, maar goed. Geheel tegen de verwachting in werd Groeneweg sterker en werden regelmatig erg gevaarlijk voor ons doel. Dit leverde geen grote kansen op maar wel drie schoten van afstand op de lat. Tja, Peter, die weer eens een fantastische wedstrijd keepte had gelukkig zijn “engeltje” op de lat gezet. Heerlijk.

Schoonhoven deelde af en toe een speldenprikje uit, maar de afgesproken schoten van afstand waren er te weinig of te slap. De grootste kans was voor Karsten die in de 16 meter werd aangespeeld via een schitterende steekbal van Amin B, maar zijn inzet verschalkte wel de keeper van Groeneweg maar landde op het op dan van het doel in plaats van erin. Jammer jammer jammer.

Na een gele kaart voor Amin B (voor aanmerkingen op de leiding, maar als je elke keer met twee handen in de rug wordt geduwd, kan ik mij de reactie wel voorstellen) werden de laatste 5 minuten nog extra billenknijpen met maar 10 man. Maar Peter en zijn mannen hielden het Schoonhoven doel keurig schoon.

Mannen, hard gewerkt een mooie revanche op de vorige wedstrijd. Misschien hebben we een punt teveel gekregen vandaag. Maar ja, vorige week hebben we er drie te weinig gekregen. Speciale vermeldingen vandaag voor Troy, Peter en ook Viggo die hun spelmaker volledig uit de wedstrijd speelde en daarbij zelf ook nog aan spelen toekwam.

Volgende week mogen we inhalen tegen Nieuwkoop, dat is op dit moment het team in vorm. Dan moeten we er weer vol tegenaan.