Nieuwsbrief 4 februari 2016

4 februari 2016 15:00

met o.a. van Vugt houdt penalty, In het zonnetje, nieuws van BC VVS, oud papier.

Nieuwsbrief 4 februari 2016

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 en IJVV de Zwervers houden elkaar in evenwicht
Beide ploegen deden recht aan de posities op de ranglijst (één punt verschil in ons voordeel). Werd het in Rotterdam 2-2. In de eerste helft werd het 1-2 (na 0-1 en 1-1) met doelpunten van Rogier Peltenburg en Arie Versluijs en verzuimde een toen sterker Schoonhoven echter een grotere voorsprong te nemen. In de tweede helft ontstond er een ander beeld, trokken de Rotterdammers dus de stand weer gelijk en voorkwam Sjef van Vugt een grotere achterstand door een penalty te stoppen. Al met al kon onzerzijds met het gelijke spel worden geleefd. Lees het Wedstrijdverslag en het verslag vanVoetbalRotterdam.

Voor wat betreft de ranglijst zijn we één plaats gestegen (van de tiende naar de negende) en omdat de wedstrijd van VVOR werd afgelast, is FC Perkouw door een overwinning op SVS nu op de tweede plaats gekomen, met acht punten minder dan ZBC ‘97. Op 6 februari is ons team vrij (inhaal/bekerweekend, beide niet aan de orde) en worden in de twee zaterdagen daarna thuis respectievelijk ‘s Gravendeel en Swift Boys ontvangen, beide uit de onderste regionen, met ‘s Gravendeel op de elfde en Swift Boys op de laatste plaats. Intussen zijn voor ons team twee Cupwedstrijden vastgesteld, te weten voor 9 februari thuis om 20.00 uur tegen zaterdag 4e klasser (gedegradeerd) Herovina voor de derde ronde om de Regio Voetbal Cup en op 16 februari uit om 20.00 uur tegen, jawel, Excelsior Maassluis, uitkomend in de topklasse zaterdag, in de tweede ronde in het kader van de Regio Rijnmond Cup. Erg leuk voor ons team, lijkt mij, om een tegenstander van dit niveau te treffen, ook al zal er normaal gesproken niets te halen zijn.

Tot slot nog dat:
- Zaterdag jl. in totaal 21 wedstrijden werden gespeeld (13 thuis en 6 afgelastingen; uit 8 met 9 afgelastingen), waarvan er 10 werden gewonnen, 7 verloren gingen en 4 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 47,61, iets onder “de streep”.
- Ons 2e elftal zaterdag a.s. uit om 12.00 uur zal spelen tegen het Rotterdamse VVOR 2

In het zonnetje

Dit keer laat ik een zonnetje schijnen voor een man die relatief pas laat Schoonhovenaar is geworden. Hij voetbalt nog niet erg lang bij de vereniging. In de jaren dat hij wel aan onze club is verbonden heeft hij zijn sporen wel verdiend en zich ontpopt heeft tot een ware VVS-er. Benieuwd wie in het zonnetje staat?

Niet vergeten

Vrijdagavond 5 februari 2016 wordt de stad weer ingetrokken om u te verlossen van oud papier. Gehoopt wordt op weer hoge stapels op de daartoe bestemde plaatsen.

Teus Verhoef

Van de Businessclub

Met de legendarische woorden 'Yo me voy' die Louis van Gaal sprak bij zijn in vertrek in 2000 bij Barcelona, kondigt ook Jeroen van Hooff zijn vertrek als voorzitter van de BC VVS aan.
"De afgelopen week heb ik het bestuur van BC VVS aangegeven, dat na 8 jaar vanaf de oprichting uw voorzitter te zijn geweest, het tijd is om er een punt achter te zetten. Allereerst omdat ik vind dat een bestuur regelmatig 'verversing' nodig heeft om te zorgen en te borgen dat de club futureproof is." Daarnaast heeft Van Hooff een nieuwe functie aanvaard waarvoor hij regelmatig in het buitenland zal verblijven.

"Ik heb met veel plezier en trots de Business Club geleid. We zijn uitgegroeid naar de mooiste Business Club in de Krimpenerwaard, met mooie activiteiten en heel veel gezelligheid en bovenal een club met fantastische ondernemers. Met alleen maar positieve media-aandacht voor onze club. En daarnaast hebben we als BC VVS het bestuur van VV Schoonhoven in raad en daad bijgestaan. Mooie projecten zijn gerealiseerd waardoor ook de voetbalvereniging verder op weg is geholpen in haar ambitie, dankzij de inzet van vele donateurs. Het valt me ook zwaar om een mooi en goed bestuur te verlaten. Een topbestuur waar we met veel passie en harmonie de evenementen en clubaangelegenheden hebben geborgd en bovenal we altijd met hard werken en vertrouwen de zaken hebben neergezet, zonder ooit 'gedonder' te hebben gehad. Maar zoals gezegd: time to change en ook dat voelt als een verstandig besluit."

Het bestuur beraadt zich over de invulling van de vacature. 'Pas bij het aanstellen van een nieuwe voorzitter zal mijn bestuurlijke taak zijn afgerond." aldus Jeroen van Hooff.

Citytrip

Vrijdag 5 en zaterdag 6 gaan de donateurs van de BV VVS op de jaarlijkse citytrip. Na een bezoek in Sassenheim en een tussenstop in Amsterdam, is de eindbestemming Haarlem.

Heeft u nieuws?

Stuur het bericht, eventueel met links en foto's naar [email protected]