Schoonhoven D3 - BCS '68 D2

4 februari 2016 15:00

Na prima eerste helft eindigt wedstrijd in mineur voor D3

Het vlaggen werd vandaag weer keurig verdeeld tussen Jenne in de eerste en Edwin in de tweede helft. Dank voor jullie bijdrage aan deze wedstrijd heren! De wedstrijd begint met een goed en fel Schoonhoven. Gedreven om onze jarige tweeling en tevens rotsen in de branding een leuk cadeau te geven. Een goede een-twee tussen Kevin en Jeffrey en de aanval kan alleen worden gestopt met een tackle op Kevin. De vrije trap van Damian gaat net naast. Onze jongens zoeken goed hun mannetje op; niemand van BSC kan vrij lopen. Milan komt er goed tussen door in te stappen. Heerlijk om deze branie en lef van het héle team te zien: lekker vooruit verdedigen en de tegenstander opvreten. Abdi kan bijna Gijs alleen op keeper sturen maar BSC zit er nog net goed tussen. Een schotje van BSC is een simpele prooi voor de jarige Roan. Abdi speelt Damian aan, rent goed door, krijgt de bal terug van Damian en Abdi scoort de 1-0. Een heerlijke aanval vol tempo en doorzetten. In alle euforie over de voorsprong is Marwan attent bij een aanval van BSC; loopt het gat goed dicht en speelt de bal rustig over de zijlijn. Op die manier kan iedereen weer in positie komen en z’n mannetje pakken. Alex geeft een prima steekpass op Damian maar hij staat net buitenspel. Vervolgens stuurt Alex Jeroen op onnavolgbare wijze de diepte in. Helaas komt hij daar een goede tackle van BSC niet tot scoren. Na weer goed samenspel tussen Abdi en Damian, scoort Abdi ook de 2-0. Jeroen zet op rechts goed door en krijgt op inzet een corner mee. Jip kan bijna alleen op de keeper af maar hij wordt net op tijd verdedigd door BSC. Kevin let weer goed op, vreet z’n tegenstander op, verovert de bal en zet een aanval op. Bij een spaarzame aanval van BSC komt Roan goed uit en pakt hun diepe bal goed op. Even later moet Brent handelend optreden door een bal goed weg te koppen voor de goal. Bij een inworp van BSC staan we even te slapen en één van de tanks van BSC krijgt alle tijd voor een schot op doel en hij schiet via de binnenkant van de paal de 2-1 binnen. Daarna is het rust en eindigt een keurige eerste helft ietwat teleurstellend. Maar als we voortborduren op de eerste helft dan moet de tweede helft geen problemen geven. De leiders van BSC wanen zich een ware Mourinho en leveren structureel commentaar op de scheidsrechter. Als hoogtepunt lopen ze na het affluiten van de eerste helft op de scheids af met de mededeling dat het volgens hun nog geen tijd is. De scheids laat z’n stopwatch zien en daarmee is de kous af.

De tweede helft begint met een fel BSC. Ónze jongens worden overrompeld en binnen de kortste keren countert BSC naar 2-2. Even later krijgen ze te veel ruimte en kunnen ze de vrije man voor de goal aanspelen en zelfs 2-3 scoren. De rest van de tweede helft is een geploeter en te veel ruimte aan BSC gevend. Waar we in de eerste helft hun drie tanks (echt forse jongens!) goed onder druk hebben gezet, lieten we ze in de tweede helft helemaal vrij en waren we dus telkens te laat. Dan loop je achter de feiten aan en kan de tegenstander simpel aanvallen en sta je zélf in balbezit niet meer goed. Aan het einde van de tweede helft pookt de leiding van BSC het vuur nog eens op. Zijn het de zenuwen of denken ze echt professioneel trainersgedrag te vertonen? Maar als volwassen mannen bij (jeugd)voetbal continu aanmerkingen hebben op de leiding en zelfs het veld in lopen om hun onvrede luid en duidelijk kenbaar te maken, dan heb je ze toch echt niet helemaal op een rijtje hoor. Daarbij zag je hun gedrag ook overslaan op hun spelers; ook zij begonnen commentaar te geven op de scheids, luisterden slecht naar de scheids en maakten wat smerige overtredingen. Dat is jammer en totaal onnodig. Het is derde klasse junioren, heren! Zélfs in het profvoetbal zou je dit niet moeten accepteren dus laat staan op dit niveau. Enfin, het gaat over voetbal en onze jongens laten nog even een goed driehoekje zien bij het uitverdedigen. Keeper Roan kan eigenlijk nooit de bal kwijt. Maar nu biedt Alex (de wedstrijd eindigend als linksachter) zich goed aan. Het is dan zaak om niet te treuzelen en hem snel aan te spelen. Dat deed Roan dan ook. Alex speelde naar Gijs en Gijs vond Jeffrey weer die langs de lijn kon opstomen. Jip zet nog even BSC onder druk tijdens de opbouw en dat leidt prompt tot balverlies en inworp voor Jeffrey. De gelijkmaker zit er helaas niet meer in.

Mannen, jullie hebben een prima eerste helft gespeeld. Jammer dat jullie in de tweede helft werden overrompeld en het tij niet meer konden keren. Laat je niet afleiden door randzaken zoals de luid aanwezige begeleiding van de tegenstander en focus je op je eigen spel. Jullie hebben in de eerste helft laten zien wat jullie kunnen; ga daarmee verder en dan komen de punten vanzelf weer.