Keihard knokken F2 wordt niet beloond

11 februari 2016 10:00

Het blijft bijzonder, voetballen op het Faas Wilkes-sportpark. De plek waar de herinnering in stand wordt gehouden aan een fantastische, creatieve voetballer. Maar helaas niet door iedereen. De F2 had in XerxesDZB F4 een tegenstander die letterlijk alles deed om te winnen. Onze jongens werden omver geduwd als ze ontsnapten, genadeloos onderuitgehaald of hardhandig tegen de grond gesmakt. En geen leider van de tegenstander die dit wangedrag corrigeerde. Jammer!

Hebben we daarom met 4-2 verloren in Rotterdam? Nee, zeker niet. De F2 knokte vol hartstocht, op de inzet was helemaal niets aan te merken. Maar onze jongens moeten nog een beetje wennen aan het nieuwe ‘systeem’ met één verdedigende centrale verdediger en spelers aan de zijkant die bij balbezit wat mee naar voren mogen, maar bij balverlies weer terug moeten zijn.

In de eerste tien minuten liep het nog uitstekend. Onze helden waren lekker fel en drukten Xerxes in de verdediging. Timo was bij de les op het doel, achterin zaten Marouan, Thomas, Tim en Jasen er bovenop. Suleiman en Timme zorgden voor de aansluiting naar voren en in de diepte loerden Rayan en Melle op hun kansen.

Melle ontsnapte één keer en meteen kreeg hij een stevige zet in de rug. Geen fluitje van de scheidsrechter, maar de bal viel een paar tellen later voor de voeten van Timme, die geen seconde twijfelde en de bal loepzuiver in de verre hoek mikte.

Helaas was het al snel weer gelijk, toen onze verdedigers te afwachtend stonden te kijken hoe een getructe tegenstander tussendoor glipte en raak schoot.

In de rust probeerden de trainers de F2 weer bij de les te krijgen, maar dat kregen ze niet voor elkaar. Na wat ongelukkige momenten achterin stond het al snel 4-1 voor de Rotterdammers. Wat zeker niet alleen aan onze verdedigers lag, want de aanvallers stonden toen ook te vaak waar ze niet moesten staan.

Op de voorsprong van Xerxes viel weinig aan te merken, op het gedrag van de Rotterdamse voetballertjes helaas wel. Het wekte grote irritatie op bij onze jongens. Rayan kreeg er een keer keihard van langs en lag even huilend op de grond na een schandalige actie van een tegenstander. Het was niet de eerste dus.

Gelukkig strafte Melle deze charge af, door de bal meteen uit de vrije trap met zijn linkerbeen in de verre bovenhoek te krullen.

Uiteindelijk zat een puntje of een overwinning er niet in, maar na twee grote nederlagen (10-3 tegen De Zwervers en 12-0 tegen ASW), was nu wel sprake van een spannende wedstrijd.

Als de jongens de komende weken nog wat beter wennen aan het nieuwe systeem, dan moeten de punten weer gaan komen.

bekijk alle wedstrijdverslagen van F2