D1 2e ronde van de VoetbalRijnmondcup

17 februari 2016 9:45

D1 wint met 1-4 van Hoofdklasser Excelsior'20 D1

Na de zeer teleurstellende competitiewedstrijd tegen Nieuwkoop D1 waarin een aantal belangrijke normen en waarden werden overtreden als: zeuren tegen de scheidsrechter, medespelers en tegenstanders. Was het afgelopen maandagavond tijd om ons te revancheren op vooral onszelf. Sportiviteit staat hoog in het vaandel van de VVS, ook als het voetballend eens iets minder gaat!!!!

Op maandagavond voor de 2e ronde van de VoetbalRijnmondcup uit naar Excelsior'20 D1 in Schiedam is op zich logistiek al een uitdaging, laat staan dat Excelsior'20 een goede middenmoter is in de Hoofdklasse. Dat zou een lastige pot gaan worden. Na een filegevoelige reis kwamen we krap een half uur voor aanvang aan. De zoektocht naar kleedkamer 9 leverde een aantal ererondjes op op het sportcomplex Thurlede en het nodige tijdverlies. Maar uiteindelijk konden we na een korte warming-up het echte gras betreden om aan de wedstijd te beginnen. Helaas zonder de zieke Marco en met topscoorder Amin B op de bank. "De sterkte van je elftal wordt bepaald door de bank", zeggen ze dan.

Schoonhoven begon geheel tegen haar traditie zeer scherp aan de wedstrijd, alle energie en agressie werd nu positief ingezet in het spel (klasse mannen). Hoewel de eerste kans, bal op de lat, voor Excelsior'20 was, waren de grootste kansen en doelpunten voor Schoonhoven. Sem maakte de eerste steekbal van Karsten prachtig af in een één tegen één met de keeper, 0-1. Kort daarna wist Chiel uit een corner van Karsten snoeihard in te schieten, 0-2. En maakte Amin B op goed aangeven  van Amin A (mooie Amin aanval) schitterend de 0-3. Wat een weelde, maar vooral wat een scherpte en wat een tempo in de wedstrijd.

Excelsior'20 maakte de verdiende 1-3 door haar supersnelle spits, die onze verdedigers nu wel te zijn af was. Met 1-3 gingen we rusten.

Na rust hetzelfde spelbeeld, kansen over en weer. Excelsior'20 bleef gevaarlijk middels de spits en Schoonhoven kreeg misschien wel de grootste kansen. Meer dan noemenswaardig was de prachtige stift van Amin B die helaas op de lat belandde, had meer verdiende. Het slotakkoord was wederom voor Sem, die op aangeven van Amin B de bal keurig in de rechterbenedenhoek schoot, eindstand 1-4.

Mannen, groot compliment over de inzet en spel. Als we alle energie en agressie inzetten in het spel en NIET verspillen aan randzaken, dan kunnen we van elke ploeg winnen.

We hebben nu twee zaterdagen vrij en gaan op dinsdag 1 maart om 19:00 thuis een nieuw bekeravontuur aan tegen WDS D1.